Xandrion en Groendus gaan leisure branche verduurzamen


Samenwerking - Inkooporganisatie Xandrion en energienetwerk Groendus bundelen de krachten. Samen gaan zij ondernemers uit de hospitality- en leisure branche helpen hun energiehuishouding te verduurzamen.

De hospitality- en leisure branche is heel divers, van zelfstandige restauranthouders en eigenaars van natuurcampings tot aan grote hotelketens of sportverenigingen. Maar aandacht voor duurzaamheid hebben zij allemaal.

Het verduurzamen van de energiehuishouding vraagt specifieke oplossingen. Vaak levert ook de combinatie van verschillende oplossingen de meest duurzame resultaten. Groendus wil in dat proces samen met Xandrion een rol gaan spelen, van energiemonitoring en financieel energiebeheer tot zelf duurzame stroom opwekken of groene energie inkopen.

Maar ook oplossingen als laadpalen voor elektrische auto’s of zonnecarports behoren tot het portfolio van Groendus. René Raaijmakers, algemeen directeur Groendus: “We zijn heel blij met deze samenwerking. Xandrion kent de spelers in de leisurebranche als geen ander en weet tot in detail wat er bij hen speelt. Andersom weten we bij Groendus juist hoe wij ondernemers kunnen ontzorgen in hun weg naar verduurzaming.” Rutger van Londen, commercieel directeur Xandrion: “Uit gesprekken met onze deelnemers blijkt dat er veel vraagstukken zijn rondom verduurzaming. Welke keuzes maak je hierin als ondernemer en met welke bedrijven moet je allemaal aan tafel? Met de one-stop-shop van Groendus ontzorgen ze onze deelnemers het gehele traject tot en met de realisatie. Voor Xandrion een logische keuze voor de toekomst.”

Bron: Xandrion/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Vooruitzichten blijven goed voor de Nederlandse hotelsector

Analyse - De vooruitzichten voor de Nederlandse hotelbranche zien er rooskleurig uit. Zowel voor dit jaar als 2025 wordt een groei in het aantal hotelovernachtingen van circa 4% voorzien. Ook in de daaropvolgende jaren blijft de vraag naar hotelovernachtingen in Nederland naar verwachting hoog. Dit stelt ING Research in een onderzoek dat vandaag is gepubliceerd.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

Jumbo wil met impactfonds vaart maken met verduurzaming

Duurzamheid - Jumbo heeft ambitieuze klimaatdoelstellingen. De supermarktketen wil de eigen CO2-uitstoot – de zogenaamde scope 1 en 2 – in 2030 met 85% hebben gereduceerd (ten opzichte van 2022). Ook wil Jumbo de CO2-uitstoot in de productketens (scope 3) met 50% terugbrengen. Om versnelling in verduurzaming te realiseren heeft Jumbo zelfs een Impactfonds opgezet.

Lees bericht


Samenwerking Van Tol Convenience Food en Xandrion

Samenwerking - Van Tol Convenience Food, conveniencespecialist op het gebied van ei, Italiaanse brood-en pizzaproducten, gaat samenwerken met Xandrion in Ede. Deelnemers aan de inkooporganisatie Xandrion kunnen vanaf 1 januari 2024 besparen op de producten van Van Tol Convenience Food.

Lees bericht

‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid