YB draagt cheque over aan het Wereld Natuur Fonds
Formulenieuws – YB (voorheen Yoghurt Barn) zet in op plantaardig eten dat bij voorkeur lokaal wordt geproduceerd. Om die reden werd een actie opgezet met het Wereld Natuur Fonds (WWF-NL), waarbij een deel van de omzet van een aantal YB producten naar het WWF ging. Onlangs werd de eerste cheque overhandigd van €4.368,00.
YB en WWF-NL promoten samen enkele biologische en plantaardige producten om meer gasten van YB bewust te maken van hun eigen voedingspatroon en ze te laten inzien dat deze voedingspatronen ook lekker en verantwoord zijn, zo laat YB weten. Anita van der Aa, Accountmanager Bedrijven van WWF: “YB inspireert op een positieve en toegankelijke manier een brede groep mensen door te laten zien dat gezond en natuurvriendelijk eten lekker en leuk is. Het eten van vlees, zuivel en eieren gaat vaak ten koste van natuur. Daarom denken we graag mee over ‘het menu van de toekomst’, waarin je vaker kiest voor plantaardig, lokaal en natuurvriendelijk eten.”
Ambitie YB
YB, opgericht in 2012, is een B Corp en Clipop gecertificeerde Nederlandse keten met dertien horecalocaties in Nederland. Sinds kort brengt het bedrijf ook producten op de markt voor de retail en heeft het bedrijf een sterke internationale ambitie om in 2025 de marktleider in plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortjes te worden voor Noordwest-Europa.
Bron: YB/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees bericht‘Nederland koploper in gezonde vlees- en zuivelvervangers’
Onderzoek – Nederlandse vleesvervangers en plantaardige melk hebben gemiddeld een gezondere samenstelling dan die uit andere landen. Dit blijkt uit onderzoek van ProVeg International, waarin Nederlandse alternatieven voor vlees en zuivel werden vergeleken met vervangers uit tien andere landen.
Lees berichtHOMiES en The Category & Trade Company bundelen krachten
Samenwerking - Foodservice HOMiES, het nieuwe platform dat foodservice professionals wil samenbrengen en The Category & Trade Company (CTC) zijn een strategische samenwerking aan gegaan. Daarmee is CTC de eerste officiële kennispartner van Foodservice HOMiES. De samenwerking moet een stevige basis leggen voor een gezamenlijke missie om de sector te versterken en vooruit te helpen.
Lees berichtJubileumeditie Sial realiseert recordgroei van 8% in bezoek
Vakbeurzen - Meer dan 285.000 professionals uit de hele wereld, die 7.500 exposanten konden bezoeken uit 127 landen op meer dan 270.000 m² beursoppervlakte. De beurs kende een recordgroei van 8% in bezoekers.
Lees berichtMerendeel hoger onderwijs draagt bij aan eiwittransitie
Onderwijscatering - Bijna alle Nederlandse universiteiten en hogescholen (88%) nemen maatregelen die bijdragen aan de eiwittransitie. Daarnaast heeft 41% een doelstelling opgesteld met betrekking tot meer plantaardig voedsel op de campus. Dat laat ProVeg weten na onderzoek in een nieuwsupdate.
Lees berichtPostillion Hotels in 2025 100% plant-based
Hotels – De 8 Postillion hotels in Nederland worden in 2025 volledig plant-based. De hotelketen heeft ook de ambitie om B Corp gecertificeerd te zijn.
Lees bericht