YB lanceert Pro-assortiment voor de foodservicemarkt


Het YB Pro-assortiment waarmee foodservicebedrijven naar plantaardig kunnen switchen

Introductie – YB heeft een Pro-assortiment ontwikkeld voor foodservicebedrijven die hun aanbod willen switchen naar plantaardig. In de afgelopen twee jaar heeft het bedrijf in de eigen ‘Barns’ gewerkt aan een assortiment dat het mogelijk maakt voor bedrijven één-op-één over te schakelen, aldus YB.

Volgens oprichter Wouter Staal is het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling dat klanten niet hoeft te worden verteld dat het plantaardig is. Nu dat dat het geval is, kan ook de foodservicemarkt de producten inzetten.

YB (voorheen Yoghurt Barn) wil plantaardig eten voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken. Het YB Pro-assortiment moet daaraan een bijdrage leveren. In het assortiment zitten croissants, gevulde koeken, bananenbrood, brownies, carrot cakes, red velvet of choc pie. Producten volgens YB die net zo lekker zijn als de reguliere producten of lekkerder, maar zonder dierenleed en met een sterk verminderde impact op de aarde. Ook de Soya Specials en Oats-varianten zitten in het assortiment om te switchen.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Burgers’ Zoo opent in Arnhem vernieuwd Bush Restaurant

Dierentuin - Burgers’ Zoo in Arnhem heeft een nieuw Bush Restaurant geopend. Aziatisch streetfood is de inspiratie voor het restaurant dat de kleuren en sfeer van het tropisch regenwoud toont. Overdag is het Bush Restaurant open voor regulier dagbezoek en in de avonduren voor zakelijke borrels en diners.

Lees bericht


TU Delft tevreden over volledig vegetarisch CIRFOOD-restaurant

Interview - Andy van den Dobbelsteen is hoogleraar Climate Design & Sustainability aan de TU Delft. Niet direct iemand die je aan een cateringconcept koppelt. Toch is hij een van de initiatiefnemers achter het volledig vegetarische restaurant dat sinds een half jaar door CIRFOOD op het universiteitsterrein wordt geëxploiteerd. Het restaurant is inmiddels zo’n succes dat het er niet...

Lees bericht

SLA wil landelijk uitbreiden en zoekt groeigeld

Formulenieuws – Het fast casual concept SLA zoekt groeikapitaal voor haar landelijke uitbreiding en wil op die manier samen met klanten, collega’s, leveranciers en investeerders bijdragen aan het versnellen van de transitie naar plant-focused eten. Ruim 600 duizend euro is inmiddels toegezegd. Het bedrijf verdubbelde afgelopen twee jaar naar een omzet van 6 miljoen euro.

Lees bericht







© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid