YB wordt een coöperatie en zoekt mede-eigenaren


Investering - YB zet in op internationale expansie in zowel master franchise als met haar producten voor retail en foodservice. Tevens wordt het merk geheel plantaardig en zal het zich daarop sterk gaan profileren. Om deze groei te faciliteren wordt het bedrijf een coöperatie en zoekt het ambassadeurs om mede-eigenaar te worden van YB en haar missie.

YB is in tien jaar tijd van een horecabedrijf met een vestiging in Utrecht, uitgegroeid tot een missie-gedreven merk met niet alleen dertien eigen vestigingen, maar tevens met twee nieuwe bedrijfsonderdelen. Een internationale tak met master franchisepartners, zoals Autogrill, en de uitrol van hun ready-to-eat Oats als plantaardig ontbijt, lunch en tussendoortje met zowel retail als foodservicepartners in Noord-West Europa. In Nederland is YB succesvol met ca 85% distributiedekking in de retail en met grote foodservicepartners als Albert Heijn, Jumbo, Plus, Spar, Sligro, Lekkerland, Kiosk en vele cateraars. Om deze groei te kunnen ondersteunen zoekt YB ambassadeurs.

Impact

Alle nieuwe initiatieven waren de afgelopen jaren al plantaardig, maar bij het tienjarig bestaan in september zullen ook de vestigingen (Barns) een volledig plantaardig aanbod krijgen. Daarmee begint het bedrijf een nieuw hoofdstuk. Wouter Staal, oprichter en CEO van YB: “Corona heeft ons laten inzien dat we groots moeten denken. We kunnen de impact van ons als mensen, maar ook als ondernemers, gewoon niet negeren. We willen bekend staan om het feit dat we de wereld een stukje mooier hebben gemaakt.’

Sharefunding

Om nóg meer impact te kunnen maken en de buitenlandse groei in franchise en met de eigen producten te versnellen, kunnen mensen vanaf €250 mede-eigenaar worden van YB en haar missie. Het doel is zoveel mogelijk ambassadeurs aan het merk te binden. Bekende ondernemers zoals Jaap Korteweg, Denise Kortlever, Werner Schouten en Kees Klomp, maar ook Proveg, B Corp en Trees for All, ondersteunen deze campagne.

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Oma’s Soep zoekt groeikapitaal in strijd tegen eenzaamheid

Sociaal - Oma’s Soep, bekend van de verkoop van haar verse soepen en maaltijden, is op zoek naar groeikapitaal. Dit jaar zal de sociale onderneming al zo’n 1 miljoen soepen en 1 miljoen maaltijden verkopen met een winstgevend business model. Door deze verkoop wordt er inmiddels in 10 steden in Nederland activiteiten voor ouderen georganiseerd.

Lees bericht


Nieuwe WUR-methode haalt Rubisco-eiwit uit tomatenblad

Plantaardig - Wageningse onderzoekers zijn er als eerste ter wereld in geslaagd het hoogwaardige Rubisco-eiwit te winnen uit tomatenblad, een belangrijke reststroom in de glastuinbouw. Bij toepassing op grote schaal komen meer plantaardige eiwitten beschikbaar om de groeiende wereldbevolking duurzaam te voeden.

Lees bericht

Autogrill opent ‘3-in-1’ counter Brussel-Centraal met YB

Formulenieuws - YB maakt slaat de vleugels uit naar België en komt als franchise bij Autogrill in een 3-in-1 shopconcept op Station Brussel-Centraal. De Autogrillcounter van de wereldwijde operator in food & beverage-diensten voor reizigers komt op de tussenverdieping van het station die naar de sporen leidt.

Lees bericht







© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid