Yogho!Yogho! terug in drie plantaardige varianten
Introductie - Yogho!Yogho! lanceert een 100% plantaardig alternatief voor zuiveldrank in drie verschillende smaken. De sojadrank bevat geen suiker en gluten en heeft hoge voedingswaarden door de aanwezigheid van veel calcium en proteïne.
De drank heeft een Nutri-Score A en is volgens het Voedingscentrum een van de meest gezonde keuzes in vergelijking met andere plantaardige alternatieven voor zuiveldrank. De drank is verkrijgbaar in de smaken Strawberry Marshmallow, Banana Candy en Blueberry Muffin.
Arjanneke Teeuw, CEO van Yogho!Yogho!:"Er is momenteel geen merk in het schap van plantaardige alternatieven voor zuivel dat zich echt richt op een jonge doelgroep en haar ouders. Wij brengen daarom een nieuw product met frisse uitstraling op de markt. Gezond, smaakvol en ook nog eens suikervrij."
Duurzame verpakking
De verpakking is volgens Yoho!Yogho! volledig recyclebaar en de dop is gemaakt van plantaardige materialen.
Bron: Yogho!Yogho!/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Verkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtOatly en Alpro bezorgd over verhoging van de ‘limonadebelasting’
Actie - De merken Oatly en Alpro hebben zich aangesloten bij de meer dan 28.000 burgers en organisaties, die bezorgd zijn voor de negatieve effecten van de verhoging van de verbruiksbelasting op frisdranken. Zij zijn van mening dat de ‘limonadebelasting’ niet van toepassing moet zijn op plantaardige dranken.
Lees berichtEazie en Vegetarische Slager openen foodbar op Utrecht CS
Actie - De Vegetarische Slager en Asian Good foodbar Eazie openen gezamenlijk een tijdelijke Foodbar op Utrecht Centraal Station. Het doel is om de gasten van de locatie te inspireren om vaker te genieten van flexitarisch, vegetarisch of vegan eten. Als motto is daarom gekozen voor ‘Proef jij het verschil?’
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtOldtimers lanceert drie suikervrije smaken
Introductie - Het merk Oldtimers, geproduceerd in het Friese dorp Jirnsum, lanceert drie nieuwe suikervrije smaken; van Zoete Bolletjes en Zoute Puntjes tot aan de gecoate Zoethout Rotsjes. De suikervrije producten van Oldtimers zijn ook volledig vegan.
Lees berichtShell breidt vega(n) assortiment dit jaar verder uit
Formulenieuws - Shell gaat dit jaar een groot aantal vegetarische en plantaardige producten toevoegen aan het assortiment. De stap past volgens het bedrijf binnen de duurzaamheidstransitie van Shell, waarbij reizigers steeds vaker een bewustere keuzes kunnen maken.
Lees bericht