Yoghurt Barn gaat menu voorzien van CO2-labels


Wouter Staal oprichter van Yoghurt Barn schrapt de toeslag op plantaardige producten

Formulenieuws - Yoghurt Barn start dit najaar als één van de eerste horecaketens wereldwijd met menukaarten die voorzien zijn van CO2-labels. De zuivelketen laat op die manier de gasten zien wat de impact van de keuze van eten drinken is op het milieu. Het bedrijf gaat hiermee nog een stap verder in haar transparantie om duurzame opties zichtbaar te maken voor haar gasten.

Yoghurt Barn is met haar dertien vestigingen te vinden in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport. Gasten kunnen er terecht voor “coffee, yoghurt & more". Yoghurt Barn omschrijft dit assortiment als feel-good food,omdat het producten zijn die positief zijn naar mens, dier en planeet. Oprichter en eigenaar Wouter Staal over de CO2-labels: “Keuzes voor wat we eten en drinken hebben een enorme impact op het klimaat. Ons doel is om hier een positieve bijdrage aan te leveren. Door ons menu te voorzien van CO2-labels, willen we onze gasten nog meer bewust maken. Zo willen we laten zien dat met biologische of plantaardige zuivel gezond en lekker eten goed kan samengaan met verantwoord eten. Door deze aanduiding hebben gasten naast smaak, gezondheid, prijs en hoeveelheid ook een keuze in klimaat-impact.”

Klimaatpositief

Onlangs is Yoghurt Barn als eerste bedrijf in Nederland gestart met klimaatpositief ondernemen. Hierdoor draagt elke gast bij aan een positieve impact op het klimaat door meer broeikasgassen op te nemen dan uit te stoten. Het CO2-label past daarom bij de lange termijn strategie van Yoghurt Barn. Staal: “Omdat wij geloven dat deze CO2-labeling voor het einde van het decennium de standaard is, willen wij als eerste het goede voorbeeld geven en de discussie starten.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Yoghurt Barn laat toeslag op plantaardige melk vallen

Formulenieuws – Ontbijt- en lunchketen Yoghurt Barn legt geen toeslag meer op de plantaardige opties en maakt het daarmee voor de klanten gemakkelijker om hun keuze te maken. Oprichter Wouter Staal verwacht dat de keten met deze prijswijziging binnen een jaar een verdubbeling van het aandeel plantaardige melk kunnen bereiken.

Lees bericht






© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid