Yoghurt Barn gaat menu voorzien van CO2-labels
Formulenieuws - Yoghurt Barn start dit najaar als één van de eerste horecaketens wereldwijd met menukaarten die voorzien zijn van CO2-labels. De zuivelketen laat op die manier de gasten zien wat de impact van de keuze van eten drinken is op het milieu. Het bedrijf gaat hiermee nog een stap verder in haar transparantie om duurzame opties zichtbaar te maken voor haar gasten.
Yoghurt Barn is met haar dertien vestigingen te vinden in de grotere binnensteden, stations en Schiphol Airport. Gasten kunnen er terecht voor “coffee, yoghurt & more". Yoghurt Barn omschrijft dit assortiment als feel-good food,omdat het producten zijn die positief zijn naar mens, dier en planeet. Oprichter en eigenaar Wouter Staal over de CO2-labels: “Keuzes voor wat we eten en drinken hebben een enorme impact op het klimaat. Ons doel is om hier een positieve bijdrage aan te leveren. Door ons menu te voorzien van CO2-labels, willen we onze gasten nog meer bewust maken. Zo willen we laten zien dat met biologische of plantaardige zuivel gezond en lekker eten goed kan samengaan met verantwoord eten. Door deze aanduiding hebben gasten naast smaak, gezondheid, prijs en hoeveelheid ook een keuze in klimaat-impact.”
Klimaatpositief
Onlangs is Yoghurt Barn als eerste bedrijf in Nederland gestart met klimaatpositief ondernemen. Hierdoor draagt elke gast bij aan een positieve impact op het klimaat door meer broeikasgassen op te nemen dan uit te stoten. Het CO2-label past daarom bij de lange termijn strategie van Yoghurt Barn. Staal: “Omdat wij geloven dat deze CO2-labeling voor het einde van het decennium de standaard is, willen wij als eerste het goede voorbeeld geven en de discussie starten.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
YB maakt andere strategische keuze en sluit alle vestigingen
Formulenieuws - YB maakt strategische shift en gaat zich volledig richten op de distributie van plantaardige producten en wil zich met winkels verder ontwikkelen als franchiseorganisatie. Volgens oprichter en eigenaar Wouter Staal kan hij op die manier meer impact maken.
Lees berichtYB franchise module op bedrijfslocatie Food&i
Catering - YB gaat met een onbemande module de bedrijfshoreca van Food&i in Rotterdam ondersteunen. YB had al een dergelijke partnership met Autogrill in Brussel. De samenwerking betekent voor YB een verdere uitbreiding van de franchise activiteiten.
Lees berichtYB toont begin volgend jaar de CO2-uitstoot op de kassabon
Formulenieuws – De plantaardige koffie- en lunchketen YB (voorheen Yoghurt Barn) gaat vanaf begin volgend jaar de CO2- uitstoot van de producten vermelden op de kassabon. Hoewel de getoonde cijfers nog wel ter discussie staan, gaat het de founder van de keten, Wouter Staal, vooral om het signaal dat wordt afgegeven. Volgens Staal is het vermelden van de milieuimpact de...
Lees berichtJumbo eerste super met plantaardige specials van YB
Plantaardig - Als eerste supermarktketen zal Jumbo de nieuwe plantaardige producten van foodserviceketen YB in de schappen opnemen. Het gaat om de smaken Overnight Oats en beide varianten van de Soya Specials.
Lees berichtYB introduceert plantaardige ‘yoghurts’ voor retail en foodservice
Introductie - YB by Yoghurt Barn gaat vanaf september plantaardige producten verkopen aan landelijke supermarktketens en foodservicepartners in Nederland en België. YB brengt hiermee de ervaring van miljoenen gasten in de horeca nu naar de consument thuis en onderweg.
Lees berichtYB wordt de nieuwe merknaam voor Yoghurt Barn
Formulenieuws - Yoghurt Barn verandert haar naam en logo naar YB. De opkomst van plantaardige producten en de wens nieuwe markten en landen te betreden liggen aan de naamswijziging ten grondslag.
Lees bericht