Yoghurt Barn laat toeslag op plantaardige melk vallen


Bij YB bieden ze uitsluitend plantaardig aan / Foto bij: YB

Formulenieuws – Ontbijt- en lunchketen Yoghurt Barn legt geen toeslag meer op de plantaardige opties en maakt het daarmee voor de klanten gemakkelijker om hun keuze te maken. Oprichter Wouter Staal verwacht dat de keten met deze prijswijziging binnen een jaar een verdubbeling van het aandeel plantaardige melk kunnen bereiken.

Wouter Staal, oprichter van Yoghurt Barn: ‘Uit onderzoek onder onze gasten blijkt dat zij graag willen variëren in dierlijk of plantaardig eten. Door de toeslag op plantaardige melk te laten vallen halen we voor gasten een drempel weg om één van de vier soorten plantaardige melk te kiezen. We merken dat de gasten dit enorm waarderen”. De prijsaanpassing past ook binnen de klimaatpositieve strategie van Yoghurt Barn.

Oproep ProVeg

De stap van Yoghurt Barn heeft ProVeg Nederland, de organisatie die gezond en plantaardig eten stimuleert, ertoe gebracht andere horecazaken op te roepen dit voorbeeld te volgen. Veerle Vrindts, CEO van ProVeg Nederland: “Ik kan me er enorm aan storen wanneer je bij een koffiezaak een kwartje tot bijna een euro extra moet betalen voor soja- of havermelk in je cappuccino. Dat is de wereld op zijn kop, want het produceren van koemelk is vele malen duurder én vervuilt meer dan plantaardige zuivel”.

Starbucks

ProVeg riep vorig jaar ook Starbucks op om de meerprijs op plantaardige melk te laten vallen. Omdat het in tegenspraak zou zijn met hun eigen klimaatdoelen. De koffieketen heeft verder geen gehoor gegeven aan deze oproep. Naast Starbucks vraagt, volgens ProVeg Nederland, ook Délifrance €0,75 extra voor de plantaardige optie, net als Bagels & Beans (€0,25). McCafé en Julia’s van NS Stations verrassen de organisatie positief door geen toeslag te vragen.

Bron: Yoghurt Barn/@FoodClicks

Wouter Staal, CEO van YB, maakt andere strategische keuze en sluit locaties en gaat zich richten op verkoop van producten en wil verder als franchiseorganisatie

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Bagels & Beans rolt voorjaar uit met Rontbijt

Formulenieuws - Er wordt vaker buiten de deur ontbeten en op afwijkende tijdstippen. Daarom kun je bij Bagels & Beans al jaren de hele dag door ontbijten. Tijdens de voorjaarscampagne Rontbijt doet deze Nederlandse espressobarformule hier nog een schepje bovenop met een winactie voor ontbijters. Verder introduceert de formule de bagelplant.

Lees bericht


Bagels & Beans geeft Nederlandse daklozen warme voeten

Actie - Als resultaat van de decembercampagne ‘Wie geef jij warme voeten? Deel de warmte!’ heeft Bagels & Beans 5.000 paar nieuwe sokken gedoneerd aan dak- en thuislozen in Nederland. De speciale donatiesokken zijn aan Leger des Heils locaties in Utrecht, Amsterdam en Rotterdam overhandigd.

Lees bericht

Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht

Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht


Starbucks opent honderdste locatie in Nederland

Formulenieuws – Woensdag 20 december opent Starbucks een nieuwe locatie in Capelle aan den IJssel. Deze locatie wordt de honderdste locatie van Starbucks in Nederland. De nieuwe vestiging is gelegen in winkelcentrum Koperwiek, een winkelcentrum met meer dan 80 winkels en horecagelegenheden.

Lees bericht

Shell opent tweede Shell Mobility Hub in Rotterdam

Tankstation – Shell opende recent de eerste Shell Mobility Hub in Den Haag, samen met Q-Park Nederland. Deze week werd een tweede geopend aan het Hofplein in Rotterdam. Deze locatie kent geen Shell Café zoals Den Haag, maar heeft wel een Shell Select en een Starbucks. Vooralsnog staan er in totaal 4 hubs gepland, er komen er dus nog twee bij.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid