Yoghurt Barn wint eerste Foodservice Award
Verkiezing – Yoghurt Barn is de eerste winkelketen die de Foodservice Award wint in de nieuwe stijl. In de tien beoordeelde segmenten was de winkelketen in de categorie koffie & lunchrooms met een eindbeoordeling van 8,17 deoverallwinnaar. Naast de yoghurtketen namen 8 andere foodservicebedrijven vandaag een categorieprijs in ontvangst tijdens de Horecava in RAI Amsterdam. Restaurantketen La Place won namelijk in twee categorieën, in Onderweg en Restaurants. De eindbeoordeling van de foodservicebedrijven was gebaseerd op het stemgedrag van ruim 20.000 consumenten. In de afgelopen maanden hadden zij per stem hun voorkeur kunnen uitspreken voor hun favoriete foodservicebedrijf. De deelnemende foodservicebedrijven aan de door onderzoekbureau Q&A geïnitieerde prijsuitreiking, werden beoordeeld op aspecten als prijs, productkwaliteit en uitstraling & beleving. Uit het stemgedrag blijkt dat horecagasten prijs het belangrijkste aspect vinden, gevolgd door kwaliteit van de producten. De uitslag van de stemmen zag er als volgt uit: Bezorgen Thuisbezorgd.nl 7,13 Catering VITAM 7,92 Fastfood McDonald's 7,14 Hotels Van der Valk Hotels 7,72 Koffie & lunchrooms Yoghurt Barn 8,17 Onderweg La Place 6,92 Restaurants La Place 7,20 Speciaalzaken Keurslager 7,49 Supermarkten Lidl 7,66 Tankstations Total Nederland 7,55 Bron: @FoodClicks Verkiezing – Yoghurt Barn is de eerste winkelketen die de Foodservice Award wint in de nieuwe stijl. In de tien beoordeelde segmenten was de winkelketen in de categorie koffie & lunchrooms met een eindbeoordeling van 8,17 deoverallwinnaar. Naast de yoghurtketen namen 8 andere foodservicebedrijven vandaag een categorieprijs in ontvangst tijdens de Horecava in RAI Amsterdam. Restaurantketen La Place won namelijk in twee categorieën, in Onderweg en Restaurants. De eindbeoordeling van de foodservicebedrijven was gebaseerd op het stemgedrag van ruim 20.000 consumenten. In de afgelopen maanden hadden zij per stem hun voorkeur kunnen uitspreken voor hun favoriete foodservicebedrijf. De deelnemende foodservicebedrijven aan de door onderzoekbureau Q&A geïnitieerde prijsuitreiking, werden beoordeeld op aspecten als prijs, productkwaliteit en uitstraling & beleving. Uit het stemgedrag blijkt dat horecagasten prijs het belangrijkste aspect vinden, gevolgd door kwaliteit van de producten. De uitslag van de stemmen zag er als volgt uit: Bezorgen Thuisbezorgd.nl 7,13 Catering VITAM 7,92 Fastfood McDonald's 7,14 Hotels Van der Valk Hotels 7,72 Koffie & lunchrooms Yoghurt Barn 8,17 Onderweg La Place 6,92 Restaurants La Place 7,20 Speciaalzaken Keurslager 7,49 Supermarkten Lidl 7,66 Tankstations Total Nederland 7,55 Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
YB maakt andere strategische keuze en sluit alle vestigingen
Formulenieuws - YB maakt strategische shift en gaat zich volledig richten op de distributie van plantaardige producten en wil zich met winkels verder ontwikkelen als franchiseorganisatie. Volgens oprichter en eigenaar Wouter Staal kan hij op die manier meer impact maken.
Lees berichtYB franchise module op bedrijfslocatie Food&i
Catering - YB gaat met een onbemande module de bedrijfshoreca van Food&i in Rotterdam ondersteunen. YB had al een dergelijke partnership met Autogrill in Brussel. De samenwerking betekent voor YB een verdere uitbreiding van de franchise activiteiten.
Lees berichtYB toont begin volgend jaar de CO2-uitstoot op de kassabon
Formulenieuws – De plantaardige koffie- en lunchketen YB (voorheen Yoghurt Barn) gaat vanaf begin volgend jaar de CO2- uitstoot van de producten vermelden op de kassabon. Hoewel de getoonde cijfers nog wel ter discussie staan, gaat het de founder van de keten, Wouter Staal, vooral om het signaal dat wordt afgegeven. Volgens Staal is het vermelden van de milieuimpact de...
Lees berichtGenomineerden ‘Foodservice Award 2022-2023’ bekend
Verkiezing - De genomineerden van de ‘Foodservice Award 2022-2023 verkiezing zijn bekend. Deze editie maken 21 foodservicebedrijven kans op een (categorie)prijs. Tijdens de Horecava op 10 januari worden de definitieve winnaars bekend gemaakt.
Lees bericht‘Consument zoekt straks eerder de discounter op’
Onderzoek – Driekwart van de Nederlander gaat door hoge energierekeningen en inflatie straks andere keuzes maken aanzien van winkels. Discount supermarkten zoals Lidl zullen hiervan profiteren en zien naar verwachting klanten overlopen van o.a. Albert Heijn en Jumbo. Niet alleen worden andere winkels en merken gekozen, ook wordt langer op aanbiedingen gewacht. Dit blijkt uit onderzoek van Q&A.
Lees berichtZuivelhoeve overall-winnaar ‘Foodservice Awards’ 2022
Verkiezing - De winnaars van de ‘Foodservice Awards’ 2022 zijn bekend. Overall-winnaar werd Zuivelhoeve en werd daarmee verkozen tot het meest favoriete Foodservice bedrijf van de consument. In totaal werden er prijzen uitgereikt in negen categorieën.
Lees bericht