Zwanenberg en Struik voortaan samen
_(Medium)_1080_540_90.jpg)
Fusie - De aandeelhouders van Zwanenberg Food Group (ZFG) en Struik Foods Europe hebben besloten dat de twee ondernemingen per vandaag samen gaan. Hiermee ontstaat een breed voedingsmiddelenconcern met 1.800 medewerkers en een jaaromzet van €540 miljoen.
Met deze fusie ontstaat een krachtige combinatie op het gebied van soepen, sauzen, conserven en maaltijden. Zwanenberg Food Group biedt werk aan 1.600 mensen die samen een omzet van €420 miljoen realiseren. Bij Struik Foods Europe, dat een jaaromzet realiseert van €120 miljoen, werken 200 mensen. Volgens Aldo van der Laan, Chairman Zwanenberg Food Group, zijn er grote synergievoordelen te halen door de krachtenbundeling. René van Drie van Struik Foods Europe onderstreept dit: “Samen vormen de ondernemingen een sterke marktpartij.” Volgens Van Drie is schaalgrootte cruciaal voor succes.
Over de fusie zijn de vakbonden inmiddels geïnformeerd. Ook hebben beide Ondernemingsraden positief geadviseerd. De Autoriteit Consument en Markt heeft reeds ingestemd met de voorgenomen transactie. De fusie heeft geen gevolgen voor het personeel.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
B Corp-logo voortaan op verpakkingen Oliehoorn
Gecertificeerd - Sausmaker Oliehoorn uit Hoorn mag zich sinds oktober officieel een B Corporation noemen. Maar op de verpakkingen was dat nog niet zichtbaar. Nu wel.
Lees berichtVE Partners neemt familiebedrijf Inproba
Overname – Inproba, het sinds de oprichting in Baarn gevestigde familiebedrijf, wordt overgenomen door investeringsmaatschappij VE Partners. Beide partijen hebben overeenstemming bereikt om voor eind januari 2025 alle aandelen over te nemen.
Lees berichtNa Conimex nu Unox van Unilever in andere handen
Overname – Voedingsmiddelenconcern Zwanenberg Food Group wil de merken Unox en (in België en Griekenland) Zwan overnemen van Unilever. De beoogde overname omvat tevens de productielijnen van Unilever voor soepen in stazakken (‘pouches’). Na Conimex gaat nu het Unox-merk over in andere handen.
Lees berichtRemia opent ‘pop-up museum’ op Horecava
Actie - De combinatie van Remia Fritessaus Classic en Remia Curry Ketchup is onlangs uitgeroepen tot het ‘Lekkerste Speciaaltje’. Als eerbetoon aan dit culinaire erfgoed heeft Remia tijdens de aankomende Horecava daarom een exclusief pop-up museum geopend, waar de combinatie wordt tentoongesteld.
Lees berichtZwanenberg komt met nieuwe Kips Vega-campagne
Campagne – Kips heeft een nieuwe campagne ontwikkeld die erop is gericht consumenten ervan te overtuigen dat Kips Vega een feestje is op je boterham. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Alfred.
Lees bericht‘Nederlanders gek op saus en we variëren ook veel’
Achtergrond – Sauzen zijn populair bij Nederlanders. En hoewel de mayonaise en ketchup verreweg het meest worden gebruikt, kiest de Nederlander toch steeds vaker voor een specifieke saus bij een gerecht. En dat specifieke gebruik geldt niet alleen voor een product of gerecht, maar ook voor het soort maaltijd.
Lees bericht