Look-O-Look intensiveert samenwerking met sociale werkplaatsen
Samenwerking – Zoetwarenproducent Look-O-Look werkt al vele jaren nauw samen met sociale werkplaatsen voor het verpakken van snoepgoed en gaat deze samenwerking verder intensiveren. Recent werden daarvoor enkel contracten verlengd en nieuwe gesloten.
Door de samenwerking met de sociale werkplaatsen geeft het Nederlandse merk een impactvolle invulling aan de Participatiewet: in totaal zijn zo’n 400 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt dagelijks bezig met het inpakken van Look-O-Look snoep dat vervolgens internationaal wordt gedistribueerd.
Recent sloot Look-O-Look nieuwe contracten met werkbedrijven Scalabor in Arnhem en Caparis in Friesland. Bovendien werden de contracten met WerkBedrijf Rijk van Nijmegen, Weener XL in ’s-Hertogenbosch en Afeer in Winschoten verlengd. De medewerkers van Scalabor en WerkBedrijf Rijk van Nijmegen zijn werkzaam op de locatie van Look-O-Look in Andelst.
Look-O-Look produceert al 50 jaar verschillende, creatieve snoepsoorten. De iconische hangzakjes met gele topkaarten zijn wereldwijd een fenomeen. Het verpakken van dit snoepgoed, maar bijvoorbeeld ook de handling en assemblage van displaydozen wordt verzorgd door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, via zeven arbeidsontwikkelbedrijven.
25 procent
Look-O-Look heeft als doelstelling om minimaal 25% van de verpakkingsactiviteiten onder te brengen bij sociale werkvoorzieningen. Mathilde Martens, Managing Director bij Look-O-Look: “Met onze intensieve samenwerking met arbeidsontwikkelbedrijven geven we invulling aan onze maatschappelijke betrokkenheid. Tegelijkertijd bewijzen deze bedrijven ons een grote dienst door ons snoep met zorg te verpakken. Bovendien past het bij ons DNA: je verwonderen over wat er mogelijk is als je buiten de gebaande paden denkt. Wij zijn heel blij met de samenwerkingen, deze mensen maken een groot verschil voor ons."
20 landen
Look-O-Look bestaat sinds 1969. In 1989 werd Look-O-Look onderdeel van de Van Melle Group. In 2001 volgde de fusie van Van Melle met de Italiaanse Perfetti Group. Het merk werkt nu onder de vleugels van Perfetti Van Melle in zo’n 20 landen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘53% van de Nederlanders viert Sinterklaasfeest’
Zoetwaren – Sinterklaas blijft een populair feest. Met 53% van de Nederlanders die het feest viert is het nog altijd een van de belangrijkste tradities voor volwassenen. De gezelligheid , maar ook nostalgie en traditie worden als redenen aangedragen.
Lees berichtNapoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel
Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.
Lees berichtLook-O-Look doneert twee pallets snoepjes bij Voedselbank
Actie – Zoetwarenleverancier Look-O-Look heeft onlangs twee pallets snoepgoed overhandigd aan de vrijwilligers van de Voedselbanken locatie Nijmegen – Overbetuwe.
Lees berichtHalloweenfeest wordt steeds groter in Nederland
Zoetwaren – Een op tien Nederlanders besteedt aandacht aan Halloween. Het verkleedfeest zit daarmee Sint Maarten op de hielen, zo laat VBZ, de branchevereniging voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en nootjes, weten.
Lees berichtISM 2023 naar april vanwege onrust in de zoetwarenmarkt
Beurzen - 's Werelds grootste vakbeurs voor zoetwaren en snacks verschuift volgend jaar eenmalig van januari naar april. De uitdagingen en de onzekerheden binnen de internationale zoetwarenindustrie zijn dermate groot dat organisatie in samenspraak met fabrikanten en belangenpartijen heeft besloten de beurs drie maanden uit te stellen. De beurs is volgend jaar ook een dag korter.
Lees berichtSnoep is er nu ook met NutriScore A
Zoetwaren – Food2Smile komt met snoepjes die boordevol vezels zitten, maar geen suiker bevatten en ook nog eens vegan zijn. Hierdoor mogen de ‘Happy Sour’ en ‘Fruit-tastic’ als enige snoepjes op de Nederlandse markt de Nutri-Score A claimen én lanceert Food2Smile gelijk het allereerste suikervrije zure gummysnoepje van Nederland.
Lees bericht