Menuez gaat FrieslandCampina helpen met positionering Chocomel


FrieslandCampina en Menuez International gaan samenwerking in de herpositionering van Chocomel in de horeca

Samenwerking – FrieslandCampina en Menuez International gaan samenwerking in de herpositionering van Chocomel in de horeca. Chocomel moet het drankje worden in de horeca als het aan FrieslandCampina ligt.  Aan marketingbureau Menuez International de taak om dat voor elkaar te krijgen.

Per 1 november kunnen vertegenwoordigers via het Brand Management Platform dat Menuez voor Chocomel heeft ontwikkeld, standaard- of volledig gepersonaliseerde menukaarten, drankkaarten en prijslijsten voor horecaondernemers bestellen. Menuez regelt vervolgens de opmaak, de tekstcontrole en de levering van duurzaam geproduceerde menukaarten. Robbert Kleiren, Brand Leader Chocomel: “Uit ons consumenten- en gastenonderzoek komt naar voren dat het drinken van Chocomel als een traktatie wordt gezien. Tegelijkertijd zijn we ons ervan bewust dat de horecabranche de laatste jaren complexer is geworden. Daarom geloven we dat effectieve communicatie essentieel is om onze doelstellingen te bereiken, en dit vereist een goed plan, waar Menuez een belangrijk onderdeel van uitmaakt.”

Merkpositionering

De opdracht die Menuez van FrieslandCampina heeft gekregen is het optimaliseren van de merkpositionering van Chocomel op iedere menukaart. Herkenning en herinnering zijn daarin de belangrijkste factoren. Gijs Verbaten, oprichter van Menuez International: "Een merk letterlijk op de kaart zetten, is sinds 2010 onze specialiteit. Inmiddels werken meer dan 50 merken wereldwijd met ons Brand Management Platform voor het organiseren, beheren, delen, ontwerpen, personaliseren, verspreiden en analyseren van alle lokale marketingmaterialen. En dat zowel offline als online."

Bron: Menuez/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht




Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid