Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon


Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

“Het unieke design en de diverse gerechten op de menukaart geven zowel lokale als internationale reizigers een authentiek Amsterdams gevoel”, laat Schiphol weten. Het horecabedrijf is gelegen in het hart van Lounge 1 en biedt ruim 300 zitplaatsen. Voorheen huisvestte deze locatie het Grand Café ‘t Paleis en de Mediterranean Sandwich Bar.

Salon

Bij Deli kunnen reizigers genieten van Nederlandse lekkernijen van lokale leveranciers, zoals broodjes met ossenworst of Gouda kaas, quiches en borrelplanken. Aan de bar worden lokale bieren en dranken geserveerd, waaronder producten van het Betuws Wijndomein Linge en de Roze Bunker. Grand Café is een full service restaurant waar reizigers gemakkelijk een uitgebreid menu, variërend van ontbijt en hamburgers tot salades, borrelplanken en desserts. De bar bij het Grand Café biedt plaats aan zo’n 14 reizigers.

Meer restaurants

Schiphol zal de komende jaren veel vaker nieuwe restaurants openen die de kwaliteit en diversiteit van het aanbod op de luchthaven verbeteren. Tim de Bie, Sr. Manager Commercial Terminal Services Royal Schiphol Group: “Salon is een waardige vervanger van het Paleis en ik ben ervan overtuigd dat dit net zo’n geliefde plek zal worden bij onze passagiers. Je kunt hier straks nog steeds fantastisch uitkijken op de vliegtuigen, maar tegelijkertijd is de doorstroom naar de achterliggende grenspassage sterk verbetert door de nieuwe ligging”.

Vernieuwing Lounge 1

De opening van Salon maakt deel uit van een grootschalige herontwikkeling van Lounge 1 op de luchthaven. Reizigers die binnen Europa vliegen komen na de securitycheck in deze lounge terecht. De lounge gaat van 19.000 naar 24.000 vierkante meter waardoor er na de verbouwing meer loop- en zitruimte ontstaat. Daarnaast breidt de luchthaven het aanbod van winkels en horeca uit met 23 nieuwe concepten.

Bron: Schiphol/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid