CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Vanaf 1 april jl. verzorgt CIRFOOD de culinaire dienstverlening bij Evides Waterbedrijf. De overeenkomst heeft een contractduur van vijf jaar. Bij de aanbesteding stonden een duurzaam en lokaal assortiment centraal in combinatie met het bevorderen van gezonde eetgewoonten van medewerkers. “We zijn zeer blij met de twee nieuwe locaties van Evides”, aldus Mark Voorhaar, Head of Sales namens CIRFOOD. “Met een korte opstartperiode van een maand was het een uitdaging wat we met een klein team hebben volbracht. De keuze van Evides draagt bij aan onze groeidoelstellingen en onze ambities. Als horecadienstverlener werken we hard om te groeien. Met o.a. Talpa, KPN, NWO en VITENS en nu dus ook Evides begint ons portfolio in de B&I vorm te krijgen. Het is ook een bevestiging om te zien dat een bedrijf dat bekend is met het Ecovadis-certificering voor ons kiest”.
Lokale partners
Evides is zelf ook Ecovadis gecertificeerd en wil verdere stappen zetten in de ontwikkeling naar een zo goed mogelijke duurzame dienstverlening. Daarom is er veel aandacht voor gezondheid en duurzaamheid en samenwerking met lokale partners. De manier van ondernemen van CIRFOOD sluit goed aan bij deze ambities. Evides geeft daarover aan dat: “Duurzaam inzetbare medewerkers die veilig, met plezier en in balans hun werk doen, zijn van groot belang voor de toekomst van onze organisatie. Wij zijn van mening dat betaalbare en gezonde voeding hierbij een belangrijke rol voor is weggelegd.”
Coöperatie
Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen zijn eigenschappen die van origine al zijn ingebed in het van oorsprong Italiaanse bedrijf. Dat komt doordat CIRFOOD is ontstaan als een coöperatie van kleine lokale ondernemers. Zij hechten veel belang aan samenwerken, duurzaam omgaan met ingrediënten, zorg voor het landschap, stimulering van de regionale economie en eerlijke prijzen. Het ambitieuze duurzaamheidsprogramma van CIRFOOD Nederland sluit hierop aan en is na de gunning in 2022 in april 2024 beloond met de verlenging van het Ecovadis Platinum certificaat.
Bron: CIRFOOD/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart
Catering - Vanaf maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.
Lees bericht