Plant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geinspireerd vaker plantaardig te eten.
Deelnemende restaurants zijn diverse horecagelegenheden in Amsterdam. Van net geopende hot spots tot gevestigde namen en van volledig plantaardige restaurants tot de favoriete plekken van menig carnivoor. Zeven dagen lang koken chefs naast hun gebruikelijke menu een extra vegetarisch en/of plantaardig gerecht; van daghap tot fine dining.
Kanarie Club
Chong Chu, ondernemer Foodhallen en Kanarie Club, doet met de Kanarie Club mee aan de Plant FWD Week: “Juist wat mensen in de horeca eten inspireert voor thuis. Wij doen mee aan de Plant FWD Week om te laten zien dat de oplossing voor een duurzamere toekomst soms letterlijk op je bord ligt. We willen met de Kanarie Club laten zien dat je geen vlees nodig hebt om lekker uit eten te gaan.”
Inspireren
De afgelopen vijftig jaar groeide de groep mensen die zichzelf flexitariër noemt. Toch kromp de totale vleesconsumptie amper. Mensen willen wel minder vlees eten, denken zelfs ook dat ze dat doen, maar in de praktijk blijkt dit niet het geval. Om mensen te inspireren ook een plantaardig te eten, organiseert Plant FWD de Plant FWD Week. Niet gericht op de paar procent die al plantaardig eet, maar juist de groep die wil minderen. Co-founder Maartje Nelissen: “Wij willen juist die veel grotere groep mensen inspireren met gerechten die simpelweg zo geniaal lekker zijn dat het niet meer uitmaakt of de ingrediënten nou van een dier of uit de grond kwamen.” De kracht van de horeca is volgens Maartje de creativiteit van chefs om simpele ingrediënten te veranderen in mindblowing gerechten. “Dat maakt restaurants dé plek waar mensen iets nieuws willen en kunnen ervaren.”
Bron: Plant FWD/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten
Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...
Lees berichtFlora Professional introduceert plantaardige ijsmix
Introductie - Flora Professional komt met een nieuwe plantaardige ijsmix. Een zuivelalternatief voor professionals die op zoek zijn naar zuivel- en allergeenvrije mogelijkheden.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees bericht