YB bespaart 20% CO2 en lanceert tweede Impact Report
Formulenieuws – YB lanceert vrijdag zijn tweede Impact Report op zijn website waarin resultaten, doelen en obstakels aangehaald en toegelicht worden. Grootste resultaat een CO2e-uitstoot reducering van 20% in 2021.
Op 22 april 2020 is YB (voorheen Yoghurt Barn, red.) klimaatpositief gaan opereren. Dit betekent voor de plantaardige zuivelketen dat alle broeikasgassen (CO2e) worden gemeten, zoveel mogelijk worden gereduceerd en dat tegelijkertijd de resterende uitstoot wordt gecompenseerd.
1% for the Planet
Vanaf Earth Day 2022 is YB gecertificeerd voor 1% for the Planet, een wereldwijde organisatie die bedrijven en particulieren inspireert om non-profitorganisaties te steunen voor het welzijn van onze planeet en toekomstige generaties. 1% van alle omzet uit de retailproducten van YB zal geschonken worden aan deze non-profitorganisaties.
100% plantaardig
De afgelopen jaren heeft bij YB een sterke verschuiving plaatsgevonden van biologische zuivel naar een bijna volledig plantaardig aanbod. Wouter Staal, CEO van YB; ‘Boter, slagroom, cakes en gebak, frozen yoghurt, koffiekoekjes en chocolade. Alles werd de afgelopen periode al naar plantaardig omgezet. En met ons 10-jarig bestaan in september zullen we zelfs 100% plantaardig gaan opereren, omdat de laatste drie dierlijke producten dan ook uit het assortiment zullen verdwijnen.” Zo wil YB de consument inspireren en bewust maken van duurzame eetgewoontes en laten zien dat plantaardige voeding toegankelijk en net zo lekker of zelfs lekkerder kan zijn dan dierlijke producten. Door te laten zien hoe YB hiermee positieve impact maakt, hoopt het gasten te inspireren om zelf ook een stap te zetten.
Bron: YB/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Wakker Dier signaleert daling vleesverkoop supermarkten
Analyse – Uit verkoopdata van marktonderzoekbureau Circana signaleert Wakker Dier dat de vleesverkopen de laatste vier jaar met 16,4 procent zijn gedaald. Ook vorig jaar verkochten supermarkten 2,3 procent minder vlees dan het jaar ervoor. “Veel consumenten eten al minder vlees en ook de meeste supermarkten zetten nu in op meer plantaardig. Dat telt inmiddels aardig op,” aldus Collin Molenaar van Wakker Dier...
Lees berichtFlora Professional introduceert plantaardige ijsmix
Introductie - Flora Professional komt met een nieuwe plantaardige ijsmix. Een zuivelalternatief voor professionals die op zoek zijn naar zuivel- en allergeenvrije mogelijkheden.
Lees berichtAvallen en Koninklijke De Kuyper bundelen krachten
Samenwerking - Avallen Calvados, bekend om zijn duurzaamheidsbenadering, slaat de handen ineen met De Kuyper als distributeur. Avallen is een pionier in de drankindustrie en promoot klimaatpositiviteit, behoud van biodiversiteit, B Corp-certificering en het redden van bijen.
Lees berichtPaardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtKarma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees bericht