Oud-bestuurders Booking.com en Ahold aan boord bij Amigos


Mensen in het echte leven bij elkaar brengen, dat wil de Amigos-app / Foto bij: Amigos

Platform - Social platform Amigos heeft drie voormalige directeuren van Booking.com, Hyves en Ahold als investeerders aangetrokken, plus een bestuurslid KHN Amsterdam. De Amigos app heeft ruim 800.000 gebruikers, maar wil verder groeien. Ook internationaal. De nieuw aangetrokken investeerders gaan daarbij helpen.

Amigos wil mensen in het echte leven verbinden, in plaats van online achter schermen. Een missie waar David Vismans (ex CPO Booking.com, ex CTO Hyves), Hans Willemse (ex CIO Ahold Europa), Tsibo Lin (o.a. mede-oprichter FoodHallen Amsterdam en teven bestuurslid KHN Amsterdam) en Bart Peute (CEO van YourTicketProvider, onderdeel van CM.com) zich in kunnen vinden. Ook de internationale DJ Ferry Corsten heeft zich bij dit rijtje gevoegd. “Dankzij mijn werk heb ik veel plekken in de wereld mogen zien, maar overal waar ik kom zijn mensen het gelukkigst als ze samenkomen. Ik vind het tof dat er met Amigos nu een platform is dat het simpel maakt om anderen te ontmoeten en nieuwe vrienden te maken”, aldus Corsten.

Wereldwijde groei

De Amigos app is een real-life alternatief voor platformen als Instagram en TikTok. Deze traditionele 'social media’ zijn ontwikkeld om mensen zo lang mogelijk op het platform te houden. Amigos stimuleert daarentegen echte ontmoetingen. Tsibo Lin, ondernemer in de horeca, ziet raakvlakken: “Zoals ik dat doe in mijn horecaondernemingen, slaagt Amigos erin om op een innovatieve wijze mensen te verenigen”.

Schaalbare modellen

De komende maanden zullen de veteranen uit de industrie nauw samenwerken met het team om onder andere schaalbare bedrijfsmodellen te ontwikkelen die de toekomst van het bedrijf vorm kunnen geven, een ‘game-changer’ voor het realiseren van Amigos’ wereldwijde groei. Het social netwerk telt momenteel 800.000 gebruikers in 7 landen. De Amigos app maakt het laagdrempelig om met anderen af te spreken en samen iets leuks te ondernemen. Door een ‘mood’ als interesse te kiezen, zie je direct anderen die in zijn voor hetzelfde. Bijvoorbeeld een etentje, samen uitgaan of sporten.

Bron: Amigos/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid