La Place opent 20 locaties en breidt take-aways uit


Formulenieuws – De versoepeling van de horecamaatregelen biedt ook La Place meer ruimte. Vanaf vandaag, woensdag 3 juni, heropent de restaurantketen 20 La Place restaurants de deuren voor maximaal 30 gasten en start het ook nog eens op een viertal locaties met take-away.  La Place had deze service al op 9 locaties.

De heropening van de restaurants biedt La Place de mogelijkheid de aandacht te richten op het in de praktijk uittesten van het aangepaste concept in de anderhalve-metersamenleving en restaurants met een beperkte bezettingsgraad.

Op de locaties wordt volgens de RIVM-richtlijnen gewerkt. Maar anders dan voorheen zullen de medewerkers de tafels nu na gebruik afruimen en gelijk desinfecteren. Daarnaast zijn veel producten voorverpakt en worden de sappen gepresenteerd in wegwerpbekers met deksel. Verder wordt gasten gevraagd om bij voorkeur contactloos te betalen.

Aangepast menu

Ook het menu is aangepast, laat een woordvoerder weten. Datzelfde geldt voor de presentatievorm, omdat producten veel meer zijn voorverpakt. Ook omdat veel on-the-go producten al in een meeneem-verpakking zitten. De producten worden op de locatie wel allemaal vers bereid. Te denken valt aan sandwiches, taartjes en koeken in zakjes, salades in meeneembowls en soep, fruit, sap en smoothies in meeneembekers. Aan dit assortiment worden ook seizoenspecials toegevoegd.

Postitief

La Place startte tijdens de horecasluiting met take-away op een aantal locaties. De ervaringen daarmee zijn zo positief dat de eerste pilots aanleiding waren om de service uit te rollen naar andere locaties. Volgens La Place groeit het volume van take-away elke week. Op dit moment heeft de restaurantketen take-away service bij La Place locaties in ’s-Hertogenbosch, Enspijk, Zwolle, Rotterdam, Eindhoven, Harderwijk, Apeldoorn, Roermond Outlet, Bataviastad, De Lucht Bruchem, De Brug Hoofddorp, Zoeterwoude en Meerkerk. De laatste vier locaties zijn vandaag gestart.

De La Place-restaurants die vandaag opengaan zijn:

1.               Roermond Outlet

2.               Roermond Express

3.               Den Bosch Arena

4.               De Lucht

5.               De Rotonde

6.               Efteling

7.               Rotterdam Alexandrium

8.               Laren

9.               Zwolle de Vrolijkheid

10.             Apeldoorn de Somp

11.             Bataviastad

12.             Duinrell

13.             De Brug

14.             Zoeterwoude

15.             Meerkerk

16.             Harderwijk

17.             Zweibrucken (Duitsland)

18.             Schiphol

19.             Rosada

20              Eindhoven Heuvel

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Groei La Place helpt Jumbo doorbreken omzetgrens van €10 miljard

Formulenieuws - Jumbo ligt nog steeds op koers om de grens van 10 miljard euro omzet te doorbreken. De groei in omzet van de La Place-restaurants, zit na  de coronasluitingen weer aardig in de lift en kan daarbij helpen. Daarnaast zet Jumbo als het gaat om de online-bestellingens en de La Place-restaurants volop in op bezorging.

Lees bericht


Valora Food Service Duitsland vergroot slagkracht management

Benoeming –  Valora Food Service Duitsland, het moederbedrijf van onder andere de BackWerk-formule, breidt het management uit met twee nieuwe leden. Dick de Vilder treedt toe en krijgt de algehele verantwoordelijkheid voor de BackWerk formule en Angelo Mans zal verantwoordelijk worden voor alle product gerelateerde zaken, van productontwikkeling tot supply chain management.

Lees bericht

La Place breidt thuisbezorging uit met Uber Eats

Formulenieuws – Na Thuisbezorgd.nl gaat La Place de thuisbezorging verder uitbreiden met Uber Eats. Voortaan is het mogelijk om alle producten en gerechten van La Place via het online bestelplatform Ubereats.com of de Uber Eats-app thuisbezorgd te krijgen.

Lees bericht




Jumbo scherpt strategie aan en vernieuwt topstructuur

Formulenieuws - Op basis van een uitgebreide strategische analyse heeft Koninklijke Jumbo Food Groep haar nieuwe Meerjarenplan geïntroduceerd met daarin een aanscherping van de koers. De nieuwe strategie is erop gericht de sterke positie van Jumbo verder uit te bouwen in zowel de winkels als online. Tegelijkertijd past het bedrijf haar topstructuur aan. Dat meldt de supermarktketen donderdag in...

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid