Goedkopere producten uit Duitsland bij Picnic verkrijgbaar
Websuper – Ruim twee jaar nadat online supermarkt Picnic meldde dat veel producten in Duitsland aanzienlijk goedkoper zijn dan in Nederland, start het bedrijf een nieuwe campagne. In de bestelapp zijn vanaf deze week ongeveer vijftig populaire producten verkrijgbaar die goedkoper in Duitsland zijn ingekocht.
Lees berichtJitha’s Deli start met bezorgen in Emmeloord
Tankstation – Jitha’s Deli, het horecaconcept van Jitha van Staveren, gaat starten met het bezorgen van gerechten vanuit de vestiging in Emmeloord. Dat heeft het bedrijf in Emmeloord bekend gemaakt.
Lees berichtTweede Gewoon Coop Compact opent in Oosterland
Formulenieuws – Ondernemer John Bolle heeft woensdag 14 mei de deuren geopend van zijn Gewoon Coop Compact Bolle in Oosterland. Het is de tweede Gewoon Coop die wordt geopend onder de vlag van Boon Food Group.
Lees bericht‘Sociale impactbakkerij’ Koeckebackers bestaat 10 jaar
Jubileum – Koeckebackers is meer dan een koekjesmerk. Het bedrijf helpt mensen, die moeite hebben aansluiting te vinden tot de arbeidsmarkt, een nieuwe start te maken met het bakken van koekjes. 90% van deze ‘trainees’ stroomt op deze manier door naar een vaste baan.
Lees berichtCrisp en Dille & Kamille gaan samenwerking aan
Samenwerking – Winkelketen Dille & Kamille en boodschappen-app Crisp zijn een samenwerking aangegaan. Samen willen zij een positieve draai geven aan het fenomeen kiloknaller. Onder de naam de Smaakvolle Kiloknaller gaat Dille & Kamille betaalbare verspakketten aanbieden, met een kilo kwalitatieve seizoensgroenten van Crisp.
Lees bericht‘Nederlandse boodschappen niet duurder dan in buurlanden’
Supermarkten - Huismerken zijn in Nederlandse Albert Heijn-supermarkten gemiddeld bijna 4% goedkoper dan in Belgische AH-winkels, A-merken zijn 2% duurder. Dat is een van de bevindingen uit een analyse van EFMI Business School van het supermarktprijspeil in Nederland, België en Duitsland.
Lees berichtBagels van Bagels & Beans in het schap bij Ekoplaza
Formulenieuws – Sinds begin mei zijn de biologische afbakbagels van Bagels & Beans verkrijgbaar bij alle negentig Nederlandse vestigingen van Ekoplaza. De bagels zijn te herkennen aan het bekende Bagels & Beans-logo op de verpakking. Daarmee krijgt het foodserviceproduct een podium binnen retail.
Lees berichtStatiegeld Nederland opent winkels voor inzamelen blikjes en flesjes
Statiegeld - Deze maand opent Statiegeld Nederland, onderdeel van Verpact, twee eigen winkels. Rotterdam heeft de primeur: In winkelcentrum Keizerswaard opent de Flagship Store op 9 mei haar deuren.
Lees berichtCircle K wil voor de zomer 50 stores ombouwen
Formulenieuws – Circle K wil voor de zomer van 2025 zo’n 50 winkels hebben omgebouwd. Het bedrijf ziet het zelf als een enorme uitdaging, maar verwacht dat het met het eigen team gaat lukken.
Lees berichtMargaret Versteden-van Duijn nieuwe CEO Albert Heijn
Benoeming - Margaret Versteden-van Duijn wordt per 1 september 2025 CEO van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. Zij volgt Marit van Egmond op, die per 1 mei het bedrijf verlaat. Versteden-van Duijn is nu nog CEO bij Bol. Met Versteden-van Duijn kiest Albert Heijn voor een CEO die beschikt over retailervaring en technologische visie.
Lees bericht