Nestlé komt met babyvoeding merk Gerber Plant-tastic
Introductie – Levensmiddelenfabrikant Nestlé ziet niet alleen volwassenen meer plantaardig eten, maar ziet ook dat ouders die eetgewoonten vaker delen met de kinderen. Vandaar dat het bedrijf Gerber Plant-tastic introduceert, een nieuwe, biologische en 100% plantaardige productlijn voor baby’s vanaf 8 maanden.
Lees berichtPieter Pot introduceert de herbruikbare wijnfles
Duurzaamheid - Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot introduceert de eerste circulaire wijnfles van Nederland. Pieter Pot is de eerste in Nederland die start met hervulbare wijnflessen en een gevarieerd aanbod van zes varianten biologische wijn.
Lees bericht12 keurmerken komen als beste door de keuring
Onderzoek - Van alle duurzame claims op voedselproducten blijven na onderzoek van Milieu Centraal 12 keurmerken als beste over in de Keurmerkenwijzer. De lijst moet consumenten helpen om duurzamer boodschappen te doen.
Lees berichtGemiddeld gezin betaalt jaarlijks bijna 2500 euro voor maaltijdbox
Analyse – Gezinnen die een abonnement hebben op een maaltijdbox zijn per jaar bijna 2500 (2477,-) kwijt aan hun maaltijdbox. Voor een gemiddeld gezin van vier personen komt dat neer op €619,17 per persoon per jaar. Dat is becijferd door Foodboxen.nl.
Lees berichtHealth Food Wall en LIVEKINDLY slaan handen ineen
Samenwerking - Health Food Wall, met de slimme fridges voor openbare ruimten, slaat de handen in een met plantaardige multinational LIVEKINDLY Collective. De samenwerking betekent dat het assortiment binnen de fridges wordt uitgebreid met de plant-based producten van Oumph! en LikeMeat.
Lees berichtEkoplaza en Marqt in pilot van start als Ekoplaza Foodmarqt
Formulenieuws - Ekoplaza en Marqt hebben hun idealen, merken en formules gebundeld en gaan een pilotwinkel openen onder de naam Ekoplaza Foodmarqt. Zaterdag 21 mei wordt de eerste locatie geopend aan de Haarlemmerstraat in Amsterdam.
Lees berichtME-AT lanceert plantaardige vleesvervangers uit eigen land
Introductie - ME-AT the Alternative, dochteronderneming van Vion, introduceert als eerste bedrijf in de branche plantaardige vleesvervangers op basis van proteïnen uit Nederlandse veldbonen in de retail.
Lees berichtFriesche Vlag komt met plantaardige Barista Haver
Introductie - Friesche Vlag introduceert Barista Haver, het eerste plantaardige product van het merk in Nederland. Deze opschuimbare haverdrank is geschikt voor cappuccino's en macchiato's. FrieslandCampina speelt met de lancering in op de vraag naar plantaardige alternatieven.
Lees berichtVital Food Group krijgt nieuwe directie
Benoeming - De directie van Vital Food Group B.V., de moederorganisatie van Bakker Bart en Bakerstreet, krijgt per 16 mei een nieuwe directie. Herbert Schalkwijk, algemeen directeur van de groep, heeft het bedrijf verlaten en wordt opgevolgd door Siad Awwad. Schalkwijk blijft wel als aandeelhouder betrokken bij de groep.
Lees berichtPurple Pride introduceert aubergine shoarma bij Hanos
Introductie - Purple Pride het aubergine merk van Growers United laat foodservice professionals kennis maken met de veelzijdigheid van aubergine: een supersnelle plantbased shoarma op basis van aubergine. Op de Belgische beurs Tavola beleefde het product de primeur en nu bij Hanos.
Lees bericht