Eerste Eazie langs de snelweg opent bij TotalEnergies
Formulenieuws – Servicestation TotalEnergies Den Ruygen Hoek West aan de A4 bij Hoofddorp opende deze week de eerste vestiging van het healthy food concept Eazie. Sandenburg-DST bracht beide klanten bij elkaar en ontwikkelde het concept & design voor de Eazie to go en het nieuwe luxe koffieconcept onder het foodservice label Café Bonjour.
Lees berichtRestaurantplatforms Formitable en Zenchef bundelen krachten
Samenwerking - Het Amsterdamse groeiplatform voor restaurants Formitable en de Parijse ontwikkelaar van restauranttechnologie Zenchef gaan hun krachten bundelen. Door de samenwerking kunnen beide partijen efficiënter innoveren en hun eigen marktpositie in Europa verstevigen.
Lees berichtHMSHost opent vernieuwde La Place Express op Schiphol Plaza
Formulenieuws - HMSHost Nederland opende deze week de deuren van de vernieuwde La Place Express op Schiphol Plaza. Bezoekers en reizigers kunnen hier elk moment van de dag terecht voor een ontbijt, lunch, diner of tussendoortje. Naast het on-the-go-assortiment, kunnen gasten hier ook hun producten bestellen en ter plekke laten bereiden.
Lees berichtEerste Bakker Bart in ziekenhuis komt in nieuwe Rijnstate Elst
Formulenieuws – Broodformule Bakker Bart krijgt in het toekomstige nieuwe dagziekenhuis Rijnstate in Elst een eerste vestiging. De locatie gaat van de zomer open. De locatie wordt gerund door ondernemer en franchisenemer van Bakker Bart, John Macleane, die ook een tweetal Jumbo-supermarkten in Elst exploiteert.
Lees bericht‘Naamsbekendheid fritz-kola moet groeien via festivals’
Interview - fritz-kola is al sinds 2008 in Nederland beschikbaar. Vooral in de randstad. Toch is er betrekkelijk weinig bekend over het merk dat in 2003 bij onze oosterburen door twee vrienden in de markt werd gezet. @FoodClicks spreekt met een van de oprichters, Mirco Wolf Wiegert. Hij wil naast internationaal campagne voeren, in Nederland toch vooral werken aan naamsbekendheid via de muziekfestivals.
Lees berichtNieuwe outfits voor 20.000 medewerkers McDonald’s
Formulenieuws - Alle 20.000 medewerkers van de Nederlandse McDonald’s Restaurants krijgen een nieuwe outfit. De duurzame kledinglijn is in samenspraak met de medewerkers ontworpen en gemaakt door familiebedrijf Schijvens Corporate Fashion in Hilvarenbeek.
Lees bericht11.100 horecabedrijven moeten definitieve NOW berekening nog aanvragen
Financieel - Werkgevers in de horeca- en cateringsector, die in de vier aanvraagperiodes tussen oktober 2020 en september 2021 gebruikmaakten van de NOW-regeling hebben in veel gevallen nog geen definitieve berekening van de NOW-regelingen aangevraagd. Het gaat om de NOW-aanvragen NOW 3.1, 3.2, 3.3 en 4. Zo’n 11.100 bedrijven hebben daarvoor nog een kleine maand de tijd. Om de bedrijven daarop te wijzen komt het UWV, dat de NOW-regeling uitvoert met een extra campagne.
Lees berichtFrisdrankmerk Soof daagt frisdranksector uit
Campagne - Don’t drink Soof, if you love crap. Met die prikkelende slogan is frisdrankmerk Soof een campagne begonnen tegen de frisdranksector en daagt het bedrijven uit duidelijk te zijn over de ingrediënten van hun frisdranken. Volgens Soof bevat vrijwel het gehele frisdrankschap (98,5%) uit producten met onherkenbare en niet uit te spreken ingrediënten.
Lees berichtTwee nieuwe horecaoplossingen bij Sligro: QR-bestellen en Tafel reserveren
Groothandel – Met oplossingen als QR-bestellen en Tafel reserveren wil Sligro een bijdrage leveren aan de problemen in de horeca. Stijgende kosten en het gebrek aan personeel, in combinatie met marges die onder druk staan, zorgen er voor dat het runnen van een rendabele horecazaak niet eenvoudig is.
Lees berichtNederlandse Orbisk wint FoodTech Challenge in Abu Dhabi
Verkiezing - De Nederlandse start-up Orbisk heeft in Abu Dhabi de FoodTech Challenge gewonnen. Het bedrijf dat met slimme technologie voedselverspilling in professionele keukens aanpakt, werd samen met drie andere bedrijven tot winnaars uitgeroepen uit een groep van 667 deelnemers uit 79 verschillende landen.
Lees bericht