Eurest opent nog meer horeca op The Strip

Catering - High Tech Campus Eindhoven en Eurest hebben hun samenwerking met nog eens 1300 m2 horeca op The Strip verder uitgebreid. Sinds begin januari zijn bij The Strip een drietal duurzame horecagelegenheden opengegaan om de groei van de campus bij te kunnen benen. High Tech Campus, Eurest en ontwikkelaar Vijverborgh sloegen afgelopen jaar de handen ineen voor de verdere ontwikkeling van de horecagelegenheden. De eerste stap die gezet moest worden...

Lees bericht

Xandrion viert langjarige samenwerking met Optisport en Logis Holland

Inkoop – Xandrion vierde tijdens de Horecava de langjarige inkoopsamenwerking met Logis Holland en Optisport. Beide samenwerkingsverbanden hebben de afgelopen jaren met behulp van Xandrion hun inkoopbeleid geprofessionaliseerd. Logis Holland is een groep van zelfstandige, maar intensief samenwerkende hotels. Het is onderdeel van de grootste keten van onafhankelijke hotel-restaurants in Europa. Zij werken onder andere samen op het gebied van marketing, boekingsplatform en zijn in 2009 gestart met het bundelen van hun...

Lees bericht

Derde Amsterdam Food Pitch deze week van start

Verkiezing  – Amsterdam Food Pitch gaat opnieuw op zoek naar het Lekkerste Product van 2020. De verkiezing start vrijdag 31 januari. De competitie biedt kleine ondernemers en thuiskoks een platform en geeft hen ondersteuning in het productieproces van keuken tot schap. Het initiatief van De Kweker wordt voor de derde keer georganiseerd. De winnaars van de Amsterdam Food Pitch komen ook daadwerkelijk in de schappen van De Kweker te liggen. De producten worden...

Lees bericht

Happyhappyjoyjoy stuurt meest ‘UN-happy’ gast naar Azië

Formulenieuws - HappyHappyJoyJoy roept vanaf 1 februari mensen op om zo UN-happy mogelijk een Bao te eten. De persoon met de meest treurige foto wordt door Happy naar Azië gestuurd. De actie loopt in alle HappyHappyJoyJoy-locaties, behalve die op de Zuidas, die vandaag wordt geopend. Ieder filiaal van de restaurantformule is uitgerust met een zogenaamde ‘Bao Booth’. Bezoekers kunnen daar een GIF of foto kunnen maken, terwijl ze een hap nemen...

Lees bericht


Horecabedrijf IQ Creative schenkt voortaan Bud

Bier – Het Amsterdamse horecabedrijf IQ Creative, met de restaurantlocaties van Happyhappyjoyjoy, supperclub en Envy,  gaat voortaan Bud schenken. Volgens horecaeigenaar Bert van der Leden passen zijn bedrijf en ‘s werelds grootste biermerk wel bij elkaar. Van der Leden en Bud waren al vanaf de start van het biermerk in Nederland in gesprek met elkaar. “We zijn altijd vooruitstrevend geweest, als early adaptor moet je durven te kiezen en risico’s...

Lees bericht

Leisure groeit matig, fastfood met 3,5 procent

Analyse – Volgens berekeningen van ABN AMRO vlakt de omzet in leisure licht af: van 4,1 procent in 2018 naar 1,5 procent in 2019. Fastfood daarentegen liet juist een forse groei zien van 3,5 procent, met name door een groeiende behoefte bij jongeren naar gemak. De groei in leisure heeft de afgelopen jaren hoog gelegen, maar neemt nu af. Vooral bij restaurants (+0,6 procent) en cafés (-1,0 procent) viel de omzetgroei tegen. Volgens berekeningen van de...

Lees bericht

GRIZZL laat vleeseter en vegetariër samen eten

Cafetaria – GRIZZL, een cafetariabedrijf in Amsterdam met drie locaties, heeft op de nieuwe ‘Meat the Veggies’-menukaart van dit jaar zowel de vleesburgers op de kaart staan als het vegetarische en vegan alternatief. Op die manier kunnen de vleeseters, vegetariërs en veganisten gezamenlijk aan tafel zitten. Volgens Philip Paternotte en Chloé van Wylick, de initiatiefnemers van GRIZZL, is het verbinden van die groepen de toekomst. Met GRIZZL bouwt het...

Lees bericht

Winst Sligro daalt een kwart in transitiejaar

Groothandel – De winst van groothandel Sligro is het afgelopen jaar met een kwart gedaald. De groothandel uit Veghel wist over 2019 een winst van 34 miljoen euro te realiseren. Stijgende kosten in de logistiek, lagere bestellingen bij de ‘Heineken-klanten’  en opstartverliezen in België hebben in belangrijke mate voor het drukkend resultaat gezorgd in dit ‘transitiejaar’. Sligro stond vorig jaar voor diverse ingrijpende uitdagingen. De ontwikkelingen rondom de verkoop en het vertrek van...

Lees bericht


FEBO Marktplein in Hoofddorp beste FEBO 2019

Formulenieuws – Cafetariaketen FEBO maakt op 20 januari 2020 in restaurant Mama Kelly in het Olympisch Stadion bekend wie de ‘Beste FEBO van het Jaar 2019’ is: het werd de FEBO vestiging in het centrum van Hoofddorp op het Marktplein. De competitie wordt jaarlijks gehouden. Dit jaar werd de winnaar gekozen uit 74 franchisevestigingen van FEBO. Bij de verkiezing wordt gekeken naar criteria zoals inkoop en verkoop, maar ook juist op basis van de uitslagen...

Lees bericht

Moving Mountains brengt No-Pork burger

Introductie - Moving Mountains, bekend van plantaardige burgers en hot dogs, heeft na de recentelijke introductie van de sausage nu ook de No-Pork Burger op de markt gebracht. De No-Pork Burger is het alternatief voor een varkensburger. Op de Horecava konden de foodprofessionals al kennismaken met dit nieuwe veganistische product. Moving Mountains heeft met de NO-Pork Burger voor de meeste, hardlopende vleesproducten een vleesvervanger. Daar ligt ook een doel voor...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid