AH start gratis bezorgservice AH Compact


Albert Heijn wist als enige een forse toename in de besteding per bestelling te realiseren / Foto bij: Yasmin Hargreaves

Formulenieuws – Nog steeds geen winstgevende service, maar Albert Heijn zet volop in op de groei van online boodschappen doen met haar bezorgservice. Het bedrijf ziet de toegenomen belangstelling bij de consument en wil een grotere rol spelen in het bezorgen. Niet alleen heeft de supermarktketen de bezorgcapaciteit in krap twaalf maanden verdubbeld, ook lanceert Albert Heijn vandaag een nieuwe, gratis bezorgservice voor kleine huishoudens: AH Compact.

De bezorgservice gaat gepaard met een nieuwe app. Via de app AH Compact kunnen klanten kiezen uit een assortiment van bijna 5.000 dagelijkse boodschappen, waaronder veel vers, de AH-merken en Prijsfavorieten. De prijzen van de producten verschillen niet met die in de winkel of bij AH.nl. Ook de Bonusaanbiedingen zijn te zien in de app. Bestellers krijgen de boodschappen gratis thuisbezorgd. Klanten kunnen kiezen uit acht bezorgmomenten per week, zes 's avonds en twee 's ochtends. Het minimumbestelbedrag is 35 euro.

Kleine huishoudens

Met de nieuwe bezorgservice mikt Albert Heijn op de snelgroeiende markt voor één- en tweepersoonshuishoudens. Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn: “Met name gezinnen met kinderen en bedrijven bestelden in de afgelopen jaren veelvuldig online. We zagen echter een toenemende belangstelling bij kleine huishoudens – jong en oud. Daarvoor hebben we nu AH Compact ontwikkeld."

AH Compact start in Haarlem. Bij belangstelling van andere steden breidt Albert Heijn het verzorgingsgebied uit.

Uitbreiding capaciteit

Albert Heijn heeft vandaag in Bleiswijk een zevende Home Shop Center (HSC) in gebruik genomen. Het nieuwe HSC gaat 40.000 bestellingen per week verwerken. Met onder meer de opening van nieuwe HSC’s in Amsterdam (november) en Oosterhout (augustus) komt de teller in krap twaalf maanden op een verdubbeling van de bezorgcapaciteit en 4.000 extra banen.

Ook startte de supermarktketen in augustus met boodschappen bezorgen in België vanuit HSC Eindhoven.

Forse omzetgroei

Albert Heijn ziet een duidelijke versnelling in digitalisering. Marit van Egmond: "Onze klanten maken massaal gebruik van alle digitale mogelijkheden die we bieden. Inmiddels maakt een op de twee klanten in de winkels gebruik van zelfscan. Het aantal klanten dat de Albert Heijn app gebruikt, is het afgelopen jaar met ruim 60 procent toegenomen."

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid