AH start online dienst Mijn Voedingswaarden


Supermarkt - Met de lancering van de online dienst Mijn Voedingswaarden wil Albert Heijn klanten helpen bewustere keuzes te maken bij hun dagelijkse aankopen. De service biedt klanten inzicht in de voedingswaarden van de producten die zij gekocht hebben. Ook biedt de dienst alternatieve producten op basis van de door de klant gekozen voedingswaarde, wat bewust boodschappen doen makkelijker maakt. De introductie van de online dienst is een volgende stap in de ambitie van Albert Heijn om klanten te inspireren om gezonder te leven. De service is beschikbaar op ah.nl voor klanten met een persoonlijke bonuskaart. Medische expertise Albert Heijn heeft bij de ontwikkeling van de servicedienst onder andere gebruik gemaakt van de medische expertise van het UMC Utrecht. Met toestemming van de klant laat de supermarkt zien hoeveel suiker, voedingsvezels, zout, eiwitten, verzadigd vet, calorieën en koolhydraten hij recent gekocht heeft. De dienst toont welke aankopen het meeste suiker, eiwitten etc. per 100 gram bevatten. Daarnaast kunnen klanten alternatieve producten uit hetzelfde assortiment bekijken die meer of minder van de gekozen voedingswaarde bevat. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen eigen en overige merken. Inzichtelijk Prof. dr Wouter W. van Solinge, Ambassador eHealth & Big Data bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht: “In de praktijk komen wij toch nog vaak tegen dat patiënten met een hoge bloeddruk denken dat een boterham met kaas een gezonde maaltijd voor hen is. Etiketten lezen en dat vertalen naar wat voor jou gezond is, is moeilijk en de vergelijking maken met alternatieven al bijna onmogelijk. Deze service maakt het voor mensen heel inzichtelijk of hun aankopen passen bij hun lifestyle of dieet; eiwitrijk voor een sportief leven of zoutarm bij een hoge bloeddruk.” Bron: AH/@FoodClicks Supermarkt - Met de lancering van de online dienst Mijn Voedingswaarden wil Albert Heijn klanten helpen bewustere keuzes te maken bij hun dagelijkse aankopen. De service biedt klanten inzicht in de voedingswaarden van de producten die zij gekocht hebben. Ook biedt de dienst alternatieve producten op basis van de door de klant gekozen voedingswaarde, wat bewust boodschappen doen makkelijker maakt. De introductie van de online dienst is een volgende stap in de ambitie van Albert Heijn om klanten te inspireren om gezonder te leven. De service is beschikbaar op ah.nl voor klanten met een persoonlijke bonuskaart. Medische expertise Albert Heijn heeft bij de ontwikkeling van de servicedienst onder andere gebruik gemaakt van de medische expertise van het UMC Utrecht. Met toestemming van de klant laat de supermarkt zien hoeveel suiker, voedingsvezels, zout, eiwitten, verzadigd vet, calorieën en koolhydraten hij recent gekocht heeft. De dienst toont welke aankopen het meeste suiker, eiwitten etc. per 100 gram bevatten. Daarnaast kunnen klanten alternatieve producten uit hetzelfde assortiment bekijken die meer of minder van de gekozen voedingswaarde bevat. Daarbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen eigen en overige merken. Inzichtelijk Prof. dr Wouter W. van Solinge, Ambassador eHealth & Big Data bij het Universitair Medisch Centrum in Utrecht: “In de praktijk komen wij toch nog vaak tegen dat patiënten met een hoge bloeddruk denken dat een boterham met kaas een gezonde maaltijd voor hen is. Etiketten lezen en dat vertalen naar wat voor jou gezond is, is moeilijk en de vergelijking maken met alternatieven al bijna onmogelijk. Deze service maakt het voor mensen heel inzichtelijk of hun aankopen passen bij hun lifestyle of dieet; eiwitrijk voor een sportief leven of zoutarm bij een hoge bloeddruk.” Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid