AH-topvrouw: ‘Huidige thuisconsumptie heeft een blijvende impact’


Supermarkten - De omzet van de supermarkten in Nederland zal als straks de restaurants en de cafés weer open zijn nagenoeg hetzelfde blijven. Dat is de verwachting van Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. ‘Ik denk wat er nu gebeurt een blijvende impact heeft op het gedrag van klanten.’

Ze doet de uitspraak in een interview in de Volkskrant, waarin zij ook stelt dat de kassa de langste tijd heeft gehad en mensen steeds minder behoefte hebben aan contactmomenten. De inzet van digitalisering en techniek gaan ervoor zorgen dat mensen blijvend anders kopen. Een proces dat volgens de topvrouw al aan de gang was, maar door de coronacrisis is versneld. Zelfscanners en pinbetalingen gaan toenemen en de medewerker aan het einde van de band gaat verdwijnen. Van Egmond, die vanaf het begin van haar aantreden, zoals zijzelf aangeeft, fors heeft ingezet op digitaal: “Ik kan mij geen wereld voorstellen zonder Tikkie of Parkmobile.” Zij vraagt zich zelfs af of zelfscanners straks in de winkels nog zijn terug te vinden.

Foodtechbedrijf

Albert Heijn noemt zij een foodtechbedrijf met liefde voor voedsel en voor technologie. Van Egmond ziet door corona ook een toenemende belangstelling voor gezond eten. Elke persconferentie zorgt er volgens haar voor dat de vraag naar kiwi’s en sinaasappelen toeneemt. Ook ziet zij een verschuiving van snel en gemakkelijk naar meer tijd besteden aan het bereiden van maaltijden. “Op dit moment zijn ‘stoven’ en ‘oven’ de sleuteltermen.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de serviciebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee.”  Dat gaf Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats van AH ruiterlijk toe bij de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid