AH verkoopt voortaan voornamelijk rundvlees uit Nederland


Formulenieuws - De Nederlandse melkkoeien uit het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma gaan voortaan ook voor vlees bij Albert Hein zorgen. Bovendien zet de Zaanse supermarktketen de stap om voor het hele AH-rundvleesassortiment voornamelijk vlees van Nederlandse koeien aan te bieden, bij voorkeur van koeien met weidegang.

Albert Heijn wil beter eten bereikbaar maken voor iedereen. Dat doet Albert Heijn onder andere met de Beter Voor-programma's. Hiermee zet Albert Heijn samen met meer dan 1.000 vaste Nederlandse boeren stappen op gebied van dierenwelzijn, CO2-reductie en het bevorderen van biodiversiteit. Met als basis lange termijn afspraken en een gezond verdienmodel voor boeren en telers, aldus AH in een motivatie.

Uitbreiding

In juli 2020 lanceerde Albert Heijn rundvlees ‘met een dubbel doel’. Koeien uit het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma worden in de eerste plaats gehouden voor de productie van melk en uiteindelijk ook voor vlees. Ze krijgen hierdoor een extra doel. Daarmee breidt Albert Heijn het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma uit. Albert Heijn verkoopt het kwaliteitsvlees van de koeien met een dubbel doel inmiddels in zo’n 150 winkels en dat wordt nog dit jaar in meer dan 250 winkels. In 2022 heeft Albert Heijn dit rundvlees-assortiment in alle winkels in Nederland.

Positieve bijdrage

Met de uitbreiding van het Beter voor Koe, Natuur & Boer-programma wordt de stap gezet om 90% AH-rundvleesproducten van Nederlandse koeien, bij voorkeur van koeien met weidegang, aan te bieden. Door rundvlees uit Nederland te betrekken voor het eigen merk rundvlees, levert Albert Heijn een positieve bijdrage aan het verlagen van de CO2-uitstoot én zet Albert Heijn een stap in de visie versproducten zo dichtbij mogelijk als mogelijk en zo ver als noodzakelijk in te kopen. Er is steeds meer behoefte aan producten van Nederlandse bodem. Zo komen alle zuivel, kaas, eieren, de AH kip en AH 1 ster Beter Leven kip volledig van eigen bodem en vers varkensvlees 1 ster Beter Leven komt 100% van eigen bodem.

Transparant

Het programma Beter voor Koe, Natuur & Boer is in 2017 ontwikkeld met het doel een gesloten en daarmee transparantere productieketen te realiseren en zo zuivel en kaas onder het eigen merk van Albert Heijn verder te verduurzamen. Voor de extra inspanningen op het gebied van klimaat, biodiversiteit en dierenwelzijn krijgen deelnemende melkveehouders een extra premie bovenop de melkprijs.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid