Albert Heijn benoemt nieuw managementteam


Benoemingen - Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam, waarmee de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt. De veranderingen in het retaillandschap en de rol van Albert Heijn daarbinnen als brede omnichannel foodretailer vragen om een management dat snel kan inspelen op de veranerende gewoontes van consumenten. Albert Heijn is actief met ruim 1.000 fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een e-commerce platform, apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Het nieuwe managementteam moet deze activiteiten geïntegreerd aansturen. Korte lijnen zijn daarvoor noodzakelijk om flexibel en klantgericht te blijven, zo laat het bedrijf weten. Nieuwe team Sinds februari is Marit van Egmond algemeen directeur van Albert Heijn. Het is op basis van haar eerste bevindingen en gesprekken dat de organisatie wordt aangepast. Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond. Nic Brassey, HR directeur (ad interim) Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten Marco van Grinsven, directeur distributie & transport Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food Rob Heesen, directeur foodservice & concepten Constantijn Ninck Blok, directeur vers Philip Padberg, directeur e-commerce Hendrik Jan Roel, financieel directeur Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie [binnenkort bekend gemaakt], directeur winkels Bron: AH/@FoodClicks Benoemingen - Albert Heijn benoemt een nieuw managementteam, waarmee de focus komt te liggen op specifieke groeigebieden, veranderende klantbehoeften en de ontwikkelingen in de foodretailmarkt. De veranderingen in het retaillandschap en de rol van Albert Heijn daarbinnen als brede omnichannel foodretailer vragen om een management dat snel kan inspelen op de veranerende gewoontes van consumenten. Albert Heijn is actief met ruim 1.000 fysieke winkels in Nederland en België, inclusief de gemakswinkels van Albert Heijn to go. Daarnaast heeft de supermarktketen een e-commerce platform, apps en food- en gezondheidsplatforms waaronder Allerhande. Het nieuwe managementteam moet deze activiteiten geïntegreerd aansturen. Korte lijnen zijn daarvoor noodzakelijk om flexibel en klantgericht te blijven, zo laat het bedrijf weten. Nieuwe team Sinds februari is Marit van Egmond algemeen directeur van Albert Heijn. Het is op basis van haar eerste bevindingen en gesprekken dat de organisatie wordt aangepast. Het nieuwe managementteam start vanaf 6 mei en staat onder leiding van Marit van Egmond. Nic Brassey, HR directeur (ad interim) Arnoud van Daalen, directeur digitaal & klanten Marco van Grinsven, directeur distributie & transport Henk van Harn, directeur houdbaar & non-food Rob Heesen, directeur foodservice & concepten Constantijn Ninck Blok, directeur vers Philip Padberg, directeur e-commerce Hendrik Jan Roel, financieel directeur Johan van der Zanden, directeur marketing & communicatie [binnenkort bekend gemaakt], directeur winkels Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Koningin Máxima opent Verspillingsvrije Week 2025

Actieweek - Met de onthulling van het campagnebeeld gaf Koningin Máxima gisterochtend het officiële startsein voor de Verspillingsvrije Week 2025. Centraal dit jaar staat het thema houdbaarheid. Jongeren, professionals en ondernemers lieten tijdens de opening zien hoe zij verspilling tegengaan - thuis, in de horeca en in de voedselketen.

Lees bericht

SPAR wint award voor beste gemakswinkel 2025-2026

Formulenieuws - SPAR is door consumenten verkozen tot winnaar in de nieuwe categorie gemakswinkels van de verkiezing ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2025-2026. In deze categorie namen onder andere SPAR, AH to go en Kiosk het tegen elkaar op. De uitslag is gebaseerd op ruim 295.000 consumentenbeoordelingen over prijs, assortiment, service en gemak.

Lees bericht

Inkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent

Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.

Lees bericht



Albert Heijn en franchisenemers sluiten nieuw akkoord

Formulenieuws – Albert Heijn en de Vereniging Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR) hebben een akkoord bereikt over nieuwe afspraken die hun samenwerking toekomst bestendig maken. Met het nieuwe akkoord komt ook een einde aan de juridische procedure die sinds 2014 liep.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid