Albert Heijn breidt Culii-lijn met Pasen verder uit
Formulenieuws - Albert Heijn gaat de Culii-lijn verder uitbreiden. Dat heeft de retailorganisatie woensdag gemeld bij de presentatie van de nieuwe paascampagne. Albert Heijn komt ook met een opvolger van de ‘moestuintjes’ van enkele jaren geleden, het heet deze keer ‘bloementuintjes’. De campagne start aankomende maandag.
Culii is een eigen merk voor culinaire gerechten die gemakkelijk te bereiden zijn, doorgaans voor twee personen. AH begon met dit label in de tijd van horecabeperkingen als optie om ‘thuis uit eten’ te kunnen. AH noemt als nieuwe varianten o.a. een zalmtorentje van gerookte zalm, mango en wasabimayonaise als voorgerecht en biefstuk met bearnaisesaus met een crème van zoete aardappelen en gepofte knoflooktomaatjes als hoofdgerecht.
Bloementuintje
De bloementuintjes-spaaractie houdt in dat bij besteding van 15 euro de klant gratis een zogeheten ‘bloementuintje’ ontvangt. Elk bloementuintje bevat drie soorten bloemen. Het doel van de spaaractie is een bijdrage leveren aan het vergroten van biodiversiteit, aldus AH. Nederland telt naar schatting 5,5 miljoen tuinen, waarvan volgens een data-analyse uit 2019 van Deloitte slechts een derde uit bloemen, planten en gras bestaat. Bloemen zijn van levensbelang voor bijen, vlinders en andere insecten. En een groene woonomgeving is ook voor de gezondheid van mensen goed.” De spaaractie is bedacht in samenwerking met IVN Natuureducatie.
Floriade Expo
Albert Heijn zal ook betrokken zijn bij de wereldtuinbouwtentoonstelling ‘Floriade Expo’ van dit jaar. AH is er ‘officiële partner’ van en heeft een paviljoen met de naam ‘Beter voor Natuur & Boer’. Daar zullen bezoekers kennis kunnen maken met ‘vaste boeren en telers’ van AH.
AH Excellent
Albert Heijn gaat vanaf volgende week ook campagne voeren voor het paasassortiment. De supermarktketen komt meer dan 300 zogeheten ‘AH Excellent voor de Feestdagen’-artikelen, waarvan 30% nieuw is. Verder zullen er paasartikelen komen onder de merknaam Streeckgenoten (specialiteit uit alle regio’s van Nederland, een reeks artikelen van AH sinds enkele jaren). AH noemt o.a. ‘rainbowcake’, ‘minitulbanden’, gazpachovarianten, verspakketten voor groentequiches, een paaseispel van AH’s ‘private brand’ Delicata (in de categorie chocolade) en een elektrische eierverfmolen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees berichtOma’s Soep introduceert de ‘Boodschapmand’ met Blue Monday
Actie – Vanaf maandag 15 januari kunnen bezoekers van tien Amsterdamse Albert Heijn filialen bij binnenkomst kiezen tussen de gebruikelijke blauwe mandjes of de speciale groene mandjes van Oma’s Soep. Bij het pakken van de groene mandjes geven bezoekers aan dat ze open staan voor een gesprek met anderen.
Lees berichtAlbert Heijn vernieuwt broodassortiment
Supermarkt - Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een nieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Voor de broodproducten wordt Nederlands graan gebruikt, is het zoutgehalte verlaagd en heeft het assortiment een groter volkorenaanbod. Ook zegt de supermarktketen dat het de prijzen heeft verlaagd.
Lees bericht