Albert Heijn start samen met Voedselbank ontbijtactie


Overzicht van de producten die kunnen worden gekocht voor de voedselbanken

Actie – Omdat geen enkel kind zonder ontbijt naar school moet start Albert Heijn samen met de voedselbanken de landelijke actie “Op een lege maag kun je niet leren”. Klanten kunnen in de 550 winkels van AH ontbijtproducten kopen en deze doneren aan de Voedselbank. De actie loopt vanaf 29 augustus t/m 4 september.

Elke week verstrekken de voedselbanken aan 90.000 mensen voedsel, waarvan 33.000 kinderen tot 18 jaar. Speciaal voor deze kinderen is de landelijke actie opgezet. De producten die klanten kunnen doneren, zoals ontbijtproducten en essentials zoals pindakaas, muesli, rijstwafels en volkorenmacaroni, zijn speciaal en staan bij elkaar gegroepeerd in de winkel. Voor de klanten is het zo gemakkelijk om de producten uit te zoeken. “Het zou fantastisch zijn als we deze week veel producten inzamelen voor gezinnen die klant zijn bij de voedselbank!”, aldus Leo Wijnbelt, Bestuursvoorzitter van Voedselbanken Nederland.

Samenwerking

Albert Heijn en Voedselbanken Nederland werken al jaren samen. Albert Heijn doneert jaarlijks zo’n 4,3 miljoen producten aan de voedselbanken en deelt ook kennis en informatie over bijvoorbeeld logistiek en bestelsystemen. Daarnaast stelt Albert Heijn zijn landelijke winkelnetwerk beschikbaar om lokale inzamelingsacties te organiseren.

44 miljoen producten

De voedselbanken geven elke week aan 90.000 mensen voedsel, waaronder 33.000 kinderen in de leeftijd tot 18 jaar. Om in aanmerking te komen voor voedsel mag men als alleenstaande, na aftrek van vaste lasten zoals huur, gas, water, licht en verzekering, niet meer dan 250 euro per maand overhouden. Voor gezinnen is de norm ruimer. De voedselbank heeft in 2021 ruim 44 miljoen producten uitgedeeld. Het werk wordt gedaan door bijna 13.000 onbetaalde vrijwilligers.

Bron: AH/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht

‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid