Anne&Max lanceert planeetaardige trui tijdens Warmetruiendag


Formulenieuws - Franchiseketen Anne&Max lanceert een ‘planeetaardige’ trui op de zeventiende editie van Warmetruiendag op vrijdag 10 februari. Oprichter Wobbe van Zoelen had al eerder aangegeven met een ‘ludiek iets’ en ‘iets passend’ bij de formule te willen komen in het kader van de energiecrisis en de energiebesparing.  Het is de ‘planeetaardige’ trui geworden.

Met de eigen trui wil het bedrijf mensen stimuleren mee te doen aan de jaarlijkse klimaatactie en aanzetten tot duurzaam gedrag. Sinds 1 december 2022 staat in alle vestigingen van Anne&Max de thermostaat ten minste één graad lager om het energieverbruik en de CO2-uitstoot per locatie te verlagen. Met de nieuwe trui wil het bedrijf haar gasten inspireren en activeren om gezamenlijk bij te dragen aan een duurzame toekomst. Het is de eerste Anne&Max trui en heeft een speciaal voor deze dag ontworpen design.

Met de limited edition trui wil de keten mensen laten zien wat ze zelf kunnen doen om energie te besparen. Van Zoelen: “We willen bewustwording creëren rondom energiebesparing en mensen inspireren om hun steentje bij te dragen aan het versnellen van de energietransitie. Door met deze campagne actief mensen op te roepen om in de winter iets warmers aan te trekken en de thermostaat lager te zetten, hopen we bij te dragen aan het normaliseren van duurzaam gedrag.”

Anne&Max is voor de ‘planeetaardige’ trui een samenwerking aangegaan met duurzaam kledingmerk Stanley/Stella. Dit merk maakt kledingstukken met respect voor de mens en het milieu en zet zich in voor verandering van de textielindustrie, waarbij kleding op een meer humane, ethische en ecologische manier gemaakt wordt. Zo werken ze uitsluitend met 100% biologisch en GOTS-gecertificeerd katoen en gerecyclede materialen zoals modal en gerecycled polyester.

Gasloos koken

Bij Anne&Max wordt er continu nagedacht over hoe de keten haar impact op het klimaat kan verkleinen. Zo wordt er ook gasloos gekookt en het grootste deel van de vestigingen wordt verwarmd met een warmtepomp. Daarnaast hebben vestigingen geen terrasverwarmers maar zijn er warmtedekentjes aanwezig.

Bron: Anne&Max/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Aviko gaat met ketenpartners frietketen verduurzamen

Verduurzamen - Aviko gaat samen met een aantal partners werken aan het verder verduurzamen van de waardeketen van aardappelfriet. Samen met Derks Akkerbouw, AB Texel, Dasko Koel- en Vriestransport en Hutten Catering willen deze vijf partijen zich gezamenlijk inzetten om de CO2-uitstoot binnen de keten - van teler tot tafel - tegen 2030 net zero te krijgen.

Lees bericht


Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Anne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog

Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid