Anne&Max opent 30e vestiging en hotel in Utrecht


Fresh food & coffee café Anne&Max; opent in Utrecht de deuren van haar dertigste vestiging in Nederland met er boven eerste hotel

Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max opent de deuren van haar dertigste vestiging in Nederland. Boven nieuwste huiskamer wordt op 1 maart ook het eerste Anne&Max boutique hotel geopend. Als gevolg hiervan is ook de menukaart aangepast  met een avondkaart.

Deze nieuwe locatie bevindt zich in de Domstraat in Utrecht en wordt geleid door franchisenemers Bram Janssen en Ralph Prumper. Anne&Max staat bekend om haar gastvrije huiskamers waar alle producten zorgvuldig volgens een planeetaardige visie worden geselecteerd. De vestiging biedt naast koffie, ontbijt, high-tea, lunch en borrel nu ook voor het eerst een avondkaart aan. Wobbe van Zoelen, oprichter Anne&Max: “We zijn ontzettend trots om de dertigste Anne&Max en ons eerste boutique hotel in Nederland te openen. Met Anne&Max willen we een plek creëren waar iedereen zich op elk moment van de dag op zijn gemak voelt en daar voegen we nu ook de avond en nacht bij.”

Tweede locatie

Ralph en Bram openden eind 2021 al een Anne&Max locatie in het Domkwartier in Utrecht. “Alle locaties van Anne&Max hebben een specifieke insteek. Onze vestiging zit aan het einde van een winkelstraat, vlak bij De Dom, op een zogeheten high traffic locatie. Dit houdt in dat we een mix van gasten mogen ontvangen, waaronder vaste gasten, studenten, toeristen en daggasten die na het winkelen een koffie of een borrel willen. Daarom hebben Ralph en ik met onze tweede locatie opnieuw gekozen voor een plek dicht bij De Dom,” aldus Bram.

Anne&Max boutique hotel

Boven de nieuwe Anne&Max locatie in Utrecht opent straks het eerste Anne&Max boutique hotel. Nu nog in stijl van het hotel dat is overgenomen, maar vanaf het voorjaar worden alle kamers ondergedompeld in het Anne&Max concept. “Het was altijd al een droom om ooit samen een hotel te openen,” vertelt Bram. “Toen we begonnen met onze locatie op het Domkwartier had de verkoper ook een B&B. Dit bracht ons op ideeën. Ralph heeft eerder boutique hotels onder zijn hoede gehad, dus de ervaring was daar. Daarnaast was er vanuit Anne&Max altijd al de wens om uit te breiden naar een totaalbeleving. Op het moment dat zij een franchisenemer zochten voor deze locatie, viel alles op zijn plek.”

Avondkaart

Naast het Anne&Max menu is voor deze nieuwe locatie ook een avondkaart ontwikkeld. De avondkaart sluit aan op het planeetaardige concept van de franchiseformule en breidt het mediterrane gevoel van de keten uit. Gasten kunnen in de namiddag blijven zitten en kunnen een borrel bestellen van de uitgebreidere wijnkaart of bieren op de tap. Het concept van een ervaring delen wordt ook doorgevoerd in de shared dining avondkaart, laat Anne & Max weten.

Bron: Anne&Max/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Anne&Max komt met hybride Brandt & Levie Hotdog

Formulenieuws - Fresh food & coffee café Anne&Max start met een hybride Brandt & Levie Hotdog in samenwerking met chef Samuel Levie. Het gaat om een maandspecial van de formule die gemaakt is met een worst die bestaat uit 35% groente en 65% verantwoord vlees. De hotdog is in maart te bestellen in alle dertig Anne&Max vestigingen in Nederland.

Lees bericht


Nederlander besteedt €1,1 miljard bij koffie- en lunchketens

Onderzoek  – Nederlanders hebben het afgelopen jaar €1,1 miljard besteed bij koffie- en lunchketens in Nederland. De gemiddelde besteding per bezoek lag op €15. Het meest wordt uitgegeven bij lunchrooms zoals Anne&Max, namelijk gemiddeld €28, en het minste bij ketens waar bezoekers voornamelijk eten of drinken afhalen.

Lees bericht


Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Lees bericht

FSIN: Duurzaamheid is ‘langetermijn-waardecreatie’

Foodservice – Duurzaamheid wordt te vaak gezien als synoniem voor milieumaatregelen, volgens het Foodservice Instituut Nederland (FSIN). Maar dat is het niet. Het instituut geeft daarom de voorkeur om duurzaamheid te definiëren als waardecreatie in het vinden van een evenwicht tussen economische, sociale en ecologische prestaties op de lange termijn.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid