Bakkers starten oproepcampagne ‘Voor dat het te Laat is’


Campagne – Hoe maak je het de overheid duidelijk dat het noodzakelijk is dat een mkb-sector moet worden geholpen met de torenhoge energieprijzen? Door te laten zien hoeveel bedrijven het bijltje er al bij neer hebben gegooid. De bakkerijvereniging NBOV laat in een nieuwe campagne aan de hand van een kaart zien hoeveel bedrijven dat al zijn.

Het aantal bakkerijen dat inmiddels is gesloten op de kaart is pijnlijk illustratief voor het feit dat de regeling in elk geval voor hen te laat is. Desalniettemin roept de NBOV de overheid - nogmaals - op om nu actie te nemen. Volgens de belangenvereniging is Minister Adriaansens ervan overtuigd dat de meeste bakkers onder de voorgestelde Tegemoetkoming Energiekosten (TEK) vallen. Om dit hard te maken, hebben heeft de NBOV feiten en cijfers nodig.

Explosief

Maar die regeling gaat pas in volgend jaar en nu verkeren al veel bedrijven in de gevarenzone door de hoge prijzen. NBOV: “Wij moeten de ministers Jetten en Adriaansens en de Tweede Kamer met alle fracties zover krijgen dat zij nu iets doen. Wat wij willen is helder: Energie is een basisvoorziening die voor iedereen bereikbaar en betaalbaar moet zijn. Wij willen compensatie over de periode waarin de kosten explosief zijn gestegen. In de toekomst moeten prijzen acceptabel blijven”.

Meer mkb-bedrijven

De oproep is nu gedaan door de bakkers, maar had net zo goed gedaan kunnen worden door slagers, saunabedrijven en andere mkb-bedrijven die veel energie verbruiken. Veel van die bedrijven dreigen buiten een steunregeling te vallen.

Bron: NBOV/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Versbranches laten de kracht van speciaalzaak zien in tv-spot

Campagne –  “Vers en met liefde”; dat is de boodschap van een tv-spot die door een aantal samenwerkende versdetailhandelbranches wordt gelanceerd. Het doel is om de consument attent te maken op de aanwezigheid van deze speciaalzaken en te laten zien dat het steunen van deze ondernemers van groot belang is.

Lees bericht

Nieuw horecaplatform voor aanbestedingen bij overheid

Platform – TenderXL is een nieuw platform voor ondernemingen en tendermanagers in de horeca die zaken willen doen met overheid. Het platform is opgezet door Trias Politica Advies, een initiatief van Ireen Boon. Volgens Boon hikken veel bedrijven aan tegen een aanbesteding, omdat het tijdrovend is en veel papierwerk vraagt. TenderXL moet dat eenvoudiger maken, door alle aanbestedingen overzichtelijk neer te...

Lees bericht

Nieuw logo Top Bakkers luidt nieuwe fase in

Huisstijl – Top Bakkers heeft de huisstijl aangepast en komt eerdaags ook met een nieuwe website. Het vandaag gepresenteerde logo staat symbool voor de veranderingen en verdere ontwikkelingen van de organisatie. Het nieuwe logo laat de liefde en passie zien voor het product en het ambacht voor het bakkersval, geeft Wim Doedens, algemeen directeur van Top Bakkers B.V., aan. Het...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid