Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken


Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland. De pakketten bevatten levensmiddelen waarmee zij op een leuke manier de feestdagen kunnen vieren. Shell en Unilever zetten over de dagen elk 200 medewerkers in om de voedselpakketten samen te stellen. Op woensdag 11 december helpt ook voedselbank-ambassadeur René Froger mee. Triest Unilever pakt alweer voor het negende jaar op rij kerstpakketten in voor de voedselbank. Met eigen producten, maar inmiddels ook met producten van andere bedrijven zoals sapfabrikant Riedel. Elk jaar pakt het voedingsmiddelenconcern weer meer kerstpakketten in. Leonard de Mol van Otterloo, Unilever Nederland: “Het is triest dat huishoudens in Nederland afhankelijk zijn van de voedselbank. Onbekend Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland: “In Nederland leven bijna 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. Hoewel heel veel mensen in aanmerking komen voor voedselhulp, maakt lang niet iedereen gebruik van de voedselbank. Sommigen weten niet van ons bestaan. Anderen denken dat ze niet in aanmerking komen omdat ze bijvoorbeeld werken of eigen vermogen hebben, en weer anderen schamen zich. We zijn dan ook een aantal extra initiatieven gestart om deze mensen te bereiken. Zeker rond de feestdagen is voedselhulp van groot belang.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

HorecaEvenTT biedt genoeg inspiratie

Beurzen – De horecavakbeurs HorecaEvenTT in Assen is niet direct het platform voor innovatie en vernieuwing, maar wie inspiratie zoekt heeft aan de beurs een prima platform. De belangrijkste horecapartijen zijn aanwezig en proberen vooral te overtuigen wat de diverse producten in combinatie doen voor de eindgebruikers. En is het uiteindelijk daar niet allemaal om te doen in het horecavak?

Lees bericht

Dr. Oetker komt met Pizza Perfettissima-concept

Introductie - Dr. Oetker Professional introduceert deze maand Pizza Perfettissima. Dit pizzaconcept moet het voor ondernemers gemakkelijk maken om zonder al te veel gedoe een pizza op de menukaart te zetten. Pizza Perfettissima biedt een compleet concept voor pizza’s;  van basis tot getopte pizza, van oven tot service en is een totaaloplossing voor out of home. Totale bereidingstijd is...

Lees bericht

Shell wil verdere uitrol zelfscankassa’s

Tankstations – Na een geslaagde proef bij enkele tankstations wil Shell he aantal zelfscankassa’s uitbreiden. Shell gaat in ieder geval de komen weken alle deli by Shell-bakkerijen van een zelfscankassa voorzien. Later in het jaar volgen verschillende snelweglocaties. Bij steeds meer Shell-stations kunnen gasten zelf hun brandstof en andere producten scannen en afrekenen. De test heeft uitgewezen dat er kortere...

Lees bericht

Pulitzer ontvangt Bidfood-bestelling als proef over water

Distributie –Hotel Pulitzer in Amsterdam heeft op 7 januari een bestelling eten en drinken van Bidfood ontvangen, die was aangeleverd via een boot. Het betreft een proef van de groothandel om het vrachtverkeer in de binnenstad te verminderen. Groothandel Bidfood onderzoekt met de poef of leveren van ongekoelde producten over het water toekomst heeft. De eisen die gemeenten stellen aan vrachtverkeer...

Lees bericht


Riedel neemt Healthy People over

Overname – Riedel, het bedrijf achter onder meer Appelsientje en CoolBest, neemt voedingsmiddelenbedrijf Healthy People over. De overname is een tweede in rij. Eerder nam Riedel de gekoelde sappen van Hero over. De sappen, zuivelproducten en snacks van Healthy People gaan medio februari over naar Riedel in Ede. Riedel is sinds 2017 eigendom van de Nederlandse investeringsmaatschappij Standard Investment, dat de frisdrankproducent...

Lees bericht

Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid