Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken


Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland. De pakketten bevatten levensmiddelen waarmee zij op een leuke manier de feestdagen kunnen vieren. Shell en Unilever zetten over de dagen elk 200 medewerkers in om de voedselpakketten samen te stellen. Op woensdag 11 december helpt ook voedselbank-ambassadeur René Froger mee. Triest Unilever pakt alweer voor het negende jaar op rij kerstpakketten in voor de voedselbank. Met eigen producten, maar inmiddels ook met producten van andere bedrijven zoals sapfabrikant Riedel. Elk jaar pakt het voedingsmiddelenconcern weer meer kerstpakketten in. Leonard de Mol van Otterloo, Unilever Nederland: “Het is triest dat huishoudens in Nederland afhankelijk zijn van de voedselbank. Onbekend Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland: “In Nederland leven bijna 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. Hoewel heel veel mensen in aanmerking komen voor voedselhulp, maakt lang niet iedereen gebruik van de voedselbank. Sommigen weten niet van ons bestaan. Anderen denken dat ze niet in aanmerking komen omdat ze bijvoorbeeld werken of eigen vermogen hebben, en weer anderen schamen zich. We zijn dan ook een aantal extra initiatieven gestart om deze mensen te bereiken. Zeker rond de feestdagen is voedselhulp van groot belang.” Bron: @FoodClicks Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon. Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland. De pakketten bevatten levensmiddelen waarmee zij op een leuke manier de feestdagen kunnen vieren. Shell en Unilever zetten over de dagen elk 200 medewerkers in om de voedselpakketten samen te stellen. Op woensdag 11 december helpt ook voedselbank-ambassadeur René Froger mee. Triest Unilever pakt alweer voor het negende jaar op rij kerstpakketten in voor de voedselbank. Met eigen producten, maar inmiddels ook met producten van andere bedrijven zoals sapfabrikant Riedel. Elk jaar pakt het voedingsmiddelenconcern weer meer kerstpakketten in. Leonard de Mol van Otterloo, Unilever Nederland: “Het is triest dat huishoudens in Nederland afhankelijk zijn van de voedselbank. Onbekend Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland: “In Nederland leven bijna 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. Hoewel heel veel mensen in aanmerking komen voor voedselhulp, maakt lang niet iedereen gebruik van de voedselbank. Sommigen weten niet van ons bestaan. Anderen denken dat ze niet in aanmerking komen omdat ze bijvoorbeeld werken of eigen vermogen hebben, en weer anderen schamen zich. We zijn dan ook een aantal extra initiatieven gestart om deze mensen te bereiken. Zeker rond de feestdagen is voedselhulp van groot belang.” Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Unilever en ID&T gaan samenwerken op 30 evenementen

Samenwerking - Unilever en eventorganisator ID&T Group gaan de komende drie jaar samenwerken op meer dan 30 evenementen binnen het portfolio van ID&T. Op verschillende festivals, waaronder Mysteryland, Defqon.1 Weekend Festival en alle shows van Awakenings, zullen verschillende Unilever-merken, zoals Lipton Ice Tea, te zien zijn.

Lees bericht


Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht

Proef de Wereldkeuken van Shell nu met topchef Margo Reuten

Samenwerking - Shell lanceert drie keer per jaar de ‘Proef de wereldkeuken campagne’ op haar stations, geïnspireerd door wereldse smaken. Ditmaal ligt de focus op de mediterrane keuken en gaat Shell de samenwerking aan met Margo Reuten, de enige vrouwelijke SVH Meesterkok in Nederland met een Michelinster en chef-kok van restaurant Da Vinci in Maasbracht.

Lees bericht



Frans van Engelen volgt Arjen van Strien op bij Hak

Benoeming - Frans van Engelen (37) start per 18 maart als nieuwe commercieel directeur van groente- en peulvruchtenfabrikant Hak. Van Engelen volgt Arjen van Strien op, die deze rol ruim tien jaar heeft vervuld. Ook treedt Van Engelen toe tot de directie van Hak.

Lees bericht

Strandpaviljoenondernemers verwend met pizza bij opbouw

Strandpaviljoens - De strandpaviljoens zijn volop bezig met de start van het nieuwe seizoen. De tijdelijke locaties worden weer opgebouwd en de jaarrond paviljoens worden klaargemaakt voor het buitenseizoen. Dr. Oetker Professional speelde hierop in om een aantal van hen langs de Nederlandse kust te verrassen met warme pizza’s.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid