Biovecci introduceert assortiment van 16 vleesvervangers


Introductie – Maandag 1 november, op World Vegan Day, introduceert het nieuwe merk Biovecci, een assortiment van 16 vleesvervangers. De producten zijn vooralsnog verkrijgbaar bij Ekoplaza, Marqt en de bio-speciaalzaak.

Alle producten zijn 100% biologisch en worden geproduceerd met geselecteerde ingrediënten uit Europa. Het merk streeft ernaar om vleesvervangers te maken die duurzamer zijn dan het bestaande assortiment in de schappen. Zo komt de soja van Oostenrijkse bodem en komt de quinoa uit de Andes. Daarnaast wordt er voor de verpakking 90% minder plastic gebruikt dan bij andere vleesvervangers.

Assortiment

Het assortiment van Biovecci bestaat uit 11 vegetarische en 5 veganistische vleesvervangers, met onder andere roerbakstukjes, uitgebakken speckjes, een vegetarische kaasschnitzel en verschillende verse burgers. In 2022 zal het vegan assortiment van Biovecci verder worden uitgebreid.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘Climate Neutral Certified’-keurmerk voor Simon Lévelt

Koffie - Speciaalzaak Simon Lévelt heeft een belangrijk duurzaamheidsdoel behaald: sinds afgelopen maand is al hun koffie ‘Climate Neutral Certified’. Dit klimaatneutrale keurmerk garandeert dat een organisatie alle mogelijke maatregelen neemt om CO2-uitstoot te verminderen en de rest te compenseren. De stip op de horizon is daarbij zero emission in 2050.

Lees bericht



Naast pizza en hamburger is het vooral vegetarisch bij Thuisbezorgd

Analyse - De pizza, hamburger en kapsalon zijn al jaren verreweg de meest bestelde gerechten in Nederland bij thuisbezorging, maar toch rukken andere producten op. Vooral vegetarisch komt vaker voor op de bestellijstjes bij Thuisbezorgd, zo laat het bedrijf weten. Thuisbezorgd.nl, het grootste platform voor het bestellen van eten in Nederland, deed voor het eerst onderzoek naar het eet-...

Lees bericht

Thuisbezorgd komt met eigen trendrapport

Analyse – Bezorgdienst Thuisbezorgd.nl komt met een eigen Food Trend Rapport 2021. In deze eerste editie presenteert de bestelsite de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van smaak, eten en bestelgedrag. Het rapport is tot stand gekomen aan de hand van geanonimiseerde data van alle bestellingen van het afgelopen jaar bij 12.000 aangesloten restaurants.

Lees bericht


‘Nederland telt meer flexitariërs dan vleeseters’

Onderzoek - Meer dan de helft van de Nederlanders (53%) eet minimaal maandelijks vleesvervangers. Dat meldt onderzoeksbureau Markteffect. Het bureau voert jaarlijks onderzoek uit naar het sentiment rondom vleesvervangers en dit jaar blijkt dat een aanzienlijk deel van de Nederlanders minder vlees is gaan eten.

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid