De Haan zet Tony’s voorlopig in de ijskast
Petrol – Tony’s, het shopconcept voor onbemande stations, wordt voorlopig in de ijskast gezet door De Haan Oliën. De twee bestaande locaties zijn als gevolg van deze beslissing gesloten. Dit laat Patrick Vanwersch van De Haan weten in een reactie tegenover @FoodClicks. Tony’s had twee locaties. De eerste vestiging opende in februari dit jaar in Dordrecht en kort daarna opende de tweede vestiging in Eindhoven. In de shop werd koffie bereid door een heuse barista, getraind en begeleid door Jeroen Veldkamp van CoffeeLab en konden gasten terecht voor kwaliteitsbrood van de Rotterdamse bakker Bussing. Verder was er kwaliteitsthee verkrijgbaar van Dammann en werden er bonbons in een shop-in-shopconcept van Leonidas aangeboden en taarten van de Amsterdamse Firma Taart. De tankshop deed in niets denken aan een traditioneel tankstation, niet langs de snelweg in niet in de binnensteden. Om die reden werd het door De Haan bij de start bestempeld als het tankstation 4.0, omdat het op veel terreinen de tijd vooruit was. Na bijna een half jaar is duidelijk dat het concept nog een stap te ver is voor locaties waar onbemand getankt kan worden. Daarnaast speelt volgens Patrick Vanwersch ook een rol dat het gebouw bij het onbemande station al geruime tijd dicht was. “In de praktijk blijkt het dan toch moeilijk te zijn om zo’n voorziening van stretch af aan weer op te bouwen.” Het concept is niet mislukt laat Vanwersch met klem weten. “We hebben het concept in de ijskast gezet voor later en dan op locaties, die al een actieve shop hebben. We gaan er zeker mee door, want de ervaringen hebben geleerd dat het concept wel degelijk succesvol kan zijn en dat de verkopen van kwaliteitskoffie en -brood aanzienlijk zijn te bevorderen, ook op petrollocaties.” Bron: @FoodClicks
Petrol – Tony’s, het shopconcept voor onbemande stations, wordt voorlopig in de ijskast gezet door De Haan Oliën. De twee bestaande locaties zijn als gevolg van deze beslissing gesloten. Dit laat Patrick Vanwersch van De Haan weten in een reactie tegenover @FoodClicks. Tony’s had twee locaties. De eerste vestiging opende in februari dit jaar in Dordrecht en kort daarna opende de tweede vestiging in Eindhoven. In de shop werd koffie bereid door een heuse barista, getraind en begeleid door Jeroen Veldkamp van CoffeeLab en konden gasten terecht voor kwaliteitsbrood van de Rotterdamse bakker Bussing. Verder was er kwaliteitsthee verkrijgbaar van Dammann en werden er bonbons in een shop-in-shopconcept van Leonidas aangeboden en taarten van de Amsterdamse Firma Taart. De tankshop deed in niets denken aan een traditioneel tankstation, niet langs de snelweg in niet in de binnensteden. Om die reden werd het door De Haan bij de start bestempeld als het tankstation 4.0, omdat het op veel terreinen de tijd vooruit was. Na bijna een half jaar is duidelijk dat het concept nog een stap te ver is voor locaties waar onbemand getankt kan worden. Daarnaast speelt volgens Patrick Vanwersch ook een rol dat het gebouw bij het onbemande station al geruime tijd dicht was. “In de praktijk blijkt het dan toch moeilijk te zijn om zo’n voorziening van stretch af aan weer op te bouwen.” Het concept is niet mislukt laat Vanwersch met klem weten. “We hebben het concept in de ijskast gezet voor later en dan op locaties, die al een actieve shop hebben. We gaan er zeker mee door, want de ervaringen hebben geleerd dat het concept wel degelijk succesvol kan zijn en dat de verkopen van kwaliteitskoffie en -brood aanzienlijk zijn te bevorderen, ook op petrollocaties.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Drive hekelt steunpakket kabinet: ‘Mkb’er wordt vergeten’
Tankstations - De branchevereniging Drive van tankstationondernemers is kritisch op het voorgenomen steunpakket van het kabinet naar aanleiding van de oorlog in het Midden-Oosten. Volgens voorzitter Martin van Eijk schiet de steun tekort en worden tankstation- en transportondernemers onvoldoende geholpen. “Dit kabinet heeft geen enkel oog voor de tankstationondernemer. Het pakket is een druppel op een gloeiende plaat,” stelt hij.
Lees berichtHOMiES brengt hotelsector samen met nieuwe verdienmodellen
Event - Tijdens de HOMiES Inspiratiemiddag in Eindhoven stond één centrale vraag centraal: hoe bouwen hotels en vakantieparken aan toekomstbestendige verdienmodellen in een snel veranderende markt?
Lees berichtDe Digitale gaat verder als Skippify
Naamswijziging – Digital signage- en self-ordering specialist De Digitale gaat per direct verder onder de naam Skippify. Met de nieuwe merknaam brengt het bedrijf zijn activiteiten op het gebied van Smart Signage, Dynamic Menu Boards, Self Ordering en LED-oplossingen samen onder één internationaal schaalbaar merk.
Lees berichtDe Haan breidt Tony’s netwerk uit met Wouwse Tol
Tankstation - De Haan Tankstations laat weten dat het netwerk verder is uitgebreid met een nieuw bemand tankstation. Het gaat om het voormalige Total Energies tankstation aan de A58 in Bergen op Zoom. De locatie omgetoverd tot een moderne Shell locatie met het Tony’s Street Food concept.
Lees berichtDe Haan kiest eigen weg in food en tabak
Tankstation - De Haan Minerale Oliën (DHMO) verruilt als groothandel Lekkerland in Son voor Sligro. Ondanks de succesvolle langdurige samenwerking met Lekkerland, laat De Haan weten ervoor gekozen te hebben om per 1 februari 2025 de samenwerking aan te gaan met groothandel Sligro in Veghel. De Haan ziet Sligro de komende jaren als strategische partner die zal ondersteunen bij het doorontwikkelen...
Lees berichtInkooporganisatie GemaQ verlengt samenwerking met Sligro
Tankstations - Coöperatieve inkooporganisatie GemaQ en Sligro Food Group verlengen de samenwerking met 3 jaar. Door de overeenkomst zijn ruim 70 leden en 240 locaties in de tankstationsector opnieuw verzekerd van inkoopvoordeel voor het food- en foodgerelateerde assortiment.
Lees bericht