Dirk steekt medewerkers in nieuw volledig circulair jasje


Accenten in de circulaire bedrijfskleding van Dirk laten zien wie op welke afdeling werkt

Formulenieuws - Dirk van den Broek heeft alle medewerkers in een nieuwe outfit gestoken. De bedrijfskleding, geproduceerd in samenwerking met Schijvens Corporate Fashion, is volledig circulair. De stoffen voor de kleding zijn gemaakt door ingezameld oude Dirk-kleding te combineren met gerecyclede PET-flessen, oceaanplastic en biologisch katoen.

Dirk van den Broek is ruim anderhalf jaar bezig geweest met de kledinglijn. Zo is er uitvoerig getest op onder andere draagcomfort, maatvoering en waservaring, om de kwaliteit en comfort van de kleding te optimaliseren. De nieuwe bedrijfskleding heeft ook een opvallend detail, duidelijk zichtbaar is de paraaf te zien van de oprichter van de supermarktketen. Marcel Huizing, algemeen directeur van Dirk van den Broek: “We zijn erg blij om onze nieuwe bedrijfskleding eindelijk aan de buitenwereld te tonen. Naast alle details op het gebied van draagcomfort en het uitstralen van de echte Dirk-identiteit, zoals de paraaf van de oprichter van het familiebedrijf, is de kledinglijn bijzonder door de gerecyclede stof en de duurzame wijze waarop de kleding geproduceerd is.” 

Bron: Dirk van den Broek/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Jumbo beëindigt samenwerking met Everest en Epic Partners

Supermarkten - Jumbo Supermarkten stopt per eind 2025 met de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners voor A-merkproducten. Hoewel de retailer terugkijkt op een waardevolle periode, kiest Jumbo voor een nieuwe koers waarbij de inkoop van A-merken dichter bij de organisatie zelf wordt georganiseerd.

Lees bericht



Inkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent

Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.

Lees bericht



Consument kiest bewuster en vaker huismerken

Onderzoek - De Nederlandse consument verandert zijn koopgedrag in hoog tempo. Minder vaak naar de winkel, vollere mandjes en een duidelijke voorkeur voor huismerken kenmerken het supermarktlandschap van 2024. Dat blijkt uit het 2025 YouGov Brand Footprint Europe Report.

Lees bericht

Nieuwe commerciële aanpak Jumbo werpt vruchten af

Supermarkt - Jumbo Supermarkten heeft in de eerste helft van 2025 duidelijk de weg omhoog gevonden. Dankzij een aangescherpte commerciële strategie zag de supermarktketen het aantal klanten stijgen, nam de klanttevredenheid toe en groeiden zowel omzet als marktaandeel. In totaal behaalde Jumbo een concernomzet van €5,8 miljard, een toename van 3,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Het marktaandeel staat inmiddels op 20,1%.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid