Dirk steekt medewerkers in nieuw volledig circulair jasje


Accenten in de circulaire bedrijfskleding van Dirk laten zien wie op welke afdeling werkt

Formulenieuws - Dirk van den Broek heeft alle medewerkers in een nieuwe outfit gestoken. De bedrijfskleding, geproduceerd in samenwerking met Schijvens Corporate Fashion, is volledig circulair. De stoffen voor de kleding zijn gemaakt door ingezameld oude Dirk-kleding te combineren met gerecyclede PET-flessen, oceaanplastic en biologisch katoen.

Dirk van den Broek is ruim anderhalf jaar bezig geweest met de kledinglijn. Zo is er uitvoerig getest op onder andere draagcomfort, maatvoering en waservaring, om de kwaliteit en comfort van de kleding te optimaliseren. De nieuwe bedrijfskleding heeft ook een opvallend detail, duidelijk zichtbaar is de paraaf te zien van de oprichter van de supermarktketen. Marcel Huizing, algemeen directeur van Dirk van den Broek: “We zijn erg blij om onze nieuwe bedrijfskleding eindelijk aan de buitenwereld te tonen. Naast alle details op het gebied van draagcomfort en het uitstralen van de echte Dirk-identiteit, zoals de paraaf van de oprichter van het familiebedrijf, is de kledinglijn bijzonder door de gerecyclede stof en de duurzame wijze waarop de kleding geproduceerd is.” 

Bron: Dirk van den Broek/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Dirk introduceert bodycams in supermarkten

Veiligheid – Discounter zet na succesvolle pilot met bodycams als eerste supermarkt in Nederland dit hulpmiddel in voor veiligheid van medewerkers en klanten. De bodycams worden ingezet bij gespannen of dreigende situaties. Daarmee worden de kleine camera’s een extra middel om onveilige incidenten in de winkels tegen te gaan, volgens de discounter.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht

REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht

Consumentenbestedingen stegen in 2023 met 6%

Analyse - De consumentenbestedingen in fast moving consumer goods (FMCG) en Tech & Durables (T&D) stegen in 2023 met 6 procent ten opzichte van 2022. Het markttotaal komt daarmee uit op 78,6 miljard euro in 2023. Dat blijkt uit de nieuwe NIQ Retail Spend Barometer, die de verkoopgegevens verzamelt van zowel NIQ als GfK. 

Lees bericht



‘Kwart supermarktomzet tabak naar tankstations en tabakszaken’

Tankstations - In de eerste vier weken van het jaar is de verkoop van tabak hard gedaald bij de supermarkten, terwijl de tankstations en de tabaks- en gemakszaken de omzet fors zagen toenemen. Volgens cijfers van marktonderzoekbureau Circana lag de omzet bij supermarkten 25% lager. Opvallend want vooralsnog zijn alleen de eigen filialen van Albert Heijn gestopt met de verkoop van...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid