EG Group opent supermarkt in Blackburn

Buitenland – De EG Group, in Nederland bekend van Texaco, ESSO en Spar Express, heeft in de Blackburn, de plaats waar het hoofdkantoor zit, een supermarkt geopend met zo’n 15.000 artikelen. De supermarkt, Euro Grocers, is 1 april opengegaan en moet een breed en divers publiek aanspreken. Producten uit verschillende werelddelen zijn er terug te vinden.
De supermarkt is een initiatief van de broers Zuber en Mohsin Issa, maar schijnt nog meer een privéproject te zijn van CEO Zuber Issa. De supermarkt wordt in de media aangeduid als tijdelijke winkel, maar alles wijst er op dat het project niet voor de korte termijn is. Het assortiment richt zich met name op de stedeling en de diversiteit daarbinnen aan verschillende culturen.
Veelzijdig
In de supermarkt een visboer, slagerij met halalvlees en een bakkerij. Maar ook een afdeling met de naam Ambala met Indiase zoetheden en hartigheden. Naast een uitgebreid aanbod aan groente en fruitartikelen, ook een ruim aanbod aan diepvriesproducten. Het assortiment is zodanig opgebouwd dat het de veelzijdigheid aan culturen binnen een stedelijke omgeving probeert aan te spreken. En dat tegen scherpe prijzen. De supermarkt heeft naast bemande kassa’s, ook selfcheckouts.
Extra banen
Waarom Zuber Issa met de tijdelijke supermarkt is gestart is niet helemaal duidelijk. De EG Group maakte onlangs wel bekend de komende drie jaar extra banen te willen creëren voor zo’n 500 leerlingen, die door kunnen stromen naar leidinggevende functies binnen het hoofdkantoor, of binnen ‘goodfoodeten’ LEON, of de bakkerijketen Cooplands, die beide in 2021 werden overgenomen. De EG Group heeft de laatste jaren een enorme groei doorgemaakt.
EG Group
De broers Zuber en Mohsin Issa zijn ooit gestart met een tankstation in Engeland, maar inmiddels uitgegroeid naar een wereldwijde speler op het gebied van retail. Het bedrijf is actief in verschillende Europese landen, maar ook in Amerika. In Nederland exploiteert de EG Group tankstations en diverse fastfoodlocaties.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
EG Group opent Go Fresh Food Bar op hoofdkantoor in Breda
Formulenieuws - EG Group heeft onlangs de deuren geopend van de nieuwe Go Fresh Food Bar op haar hoofdkantoor in Breda. Het restaurant is gevestigd in het GR8 Hotel en moet uitgroeien tot een toegankelijke ontmoetingsplek voor zowel medewerkers, hotelgasten als zakelijke bezoekers.
Lees berichtJumbo beëindigt samenwerking met Everest en Epic Partners
Supermarkten - Jumbo Supermarkten stopt per eind 2025 met de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners voor A-merkproducten. Hoewel de retailer terugkijkt op een waardevolle periode, kiest Jumbo voor een nieuwe koers waarbij de inkoop van A-merken dichter bij de organisatie zelf wordt georganiseerd.
Lees berichtColruyt lanceert eerste zelfscannende ‘Smart Cart’ in België
Buitenland - Colruyt Laagste Prijzen introduceert in zijn winkel in Halle een zelf ontwikkelde, slimme winkelkar die klanten helpt om efficiënter boodschappen te doen. Met deze primeur is Colruyt Group de eerste retailer in België die een zelfscannende winkelkar op basis van AI en slimme sensoren inzet.
Lees berichtInkoop plantaardig Rewe Group moet naar 60 procent
Buitenland - Rewe Group, het moederbedrijf achter (onder andere) Rewe en Penny – en eigenaar van Lekkerland -, publiceerde onlangs haar eiwitstrategie. Het maakte daarbij ook haar eigen eiwitdoelstelling bekend: het wil in 2035 de inkoop – dus niet de verkoop – van plantaardige producten bij Rewe en Penny Duitsland verhoogd hebben tot 60 procent. Dat meldt het foodvakblad FoodPersonality.
Lees berichtGewoon Coop Sint Jansklooster over naar Boon’s Dagmarkt
Supermarkt - In Sint Jansklooster opent vandaag de supermarkt Gewoon Coop Compact de deuren. Ondernemers Jan Obe en Gjilke Hobma geven hiermee het startsein voor de volgende fase in de landelijke ombouw van Coop-winkels naar Boon’s Markt- of de Boon’s Dagmarkt-formule.
Lees berichtConsument kiest bewuster en vaker huismerken
Onderzoek - De Nederlandse consument verandert zijn koopgedrag in hoog tempo. Minder vaak naar de winkel, vollere mandjes en een duidelijke voorkeur voor huismerken kenmerken het supermarktlandschap van 2024. Dat blijkt uit het 2025 YouGov Brand Footprint Europe Report.
Lees bericht