Ferrero en OLA komen met KINDER Ice Cream
Samenwerking – Het Italiaanse chocoladebedrijf Ferrero en Unilevers ijstak OLA hebben elkaar gevonden in een viertal verschillende KINDER Ice Cream-ijsjes. De ijsjes, gebaseerd op de KINDER chocoladeproducten, zijn vanaf 11 maart beschikbaar in verschillende out of homelocaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en supermarkten. Na een veelbelovende introductie in onder meer Frankrijk en Duitsland, komen de ijsvarianten nu naar Nederland. ‘KINDER staat als merk bij veel mensen symbool voor nostalgie; bijna iedereen in Nederland is opgegroeid met KINDER Surprise en KINDER reepjes,’ laat Maayke Brouwer, Brand Manager Ice Cream Innovations. ‘Nu kunnen mensen straks ook genieten van KINDER-producten als ijsje’. Vier varianten De vier ijsjes, die in Nederland gaan verschijnen, zijn de Bueno Cone, de Cream Bar, de Stick en de Sandwich. De Cone bestaat uit hazelnootijs met een kern van melkchocoladesaus, met een hazelnoot-choco-laag in een hoorntje met choco-tip; De Bueno Bar lijkt het meest op de KINDER Bueno reep, maar dan als ijsje; de Stick bestaat uit melkijs, gemaakt met verse melk en omhuld met melkchocolade en tot slot de Sandwich bestaat uit ijs, die tussen twee koekjes gemaakt van vijf granen is verpakt. De KINDER Bueno Icecream Bar is vanaf 11 maart exclusief verkrijgbaar in verschillende out-of-home locaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en de Cone en Stick zijn vanaf die datum te vinden in zowel de supermarkten als in out-of-homelocaties. Alleen de Sandwich is uitsluitend verkrijgbaar in het supermarktkanaal. Bron: @FoodClicks Samenwerking – Het Italiaanse chocoladebedrijf Ferrero en Unilevers ijstak OLA hebben elkaar gevonden in een viertal verschillende KINDER Ice Cream-ijsjes. De ijsjes, gebaseerd op de KINDER chocoladeproducten, zijn vanaf 11 maart beschikbaar in verschillende out of homelocaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en supermarkten. Na een veelbelovende introductie in onder meer Frankrijk en Duitsland, komen de ijsvarianten nu naar Nederland. ‘KINDER staat als merk bij veel mensen symbool voor nostalgie; bijna iedereen in Nederland is opgegroeid met KINDER Surprise en KINDER reepjes,’ laat Maayke Brouwer, Brand Manager Ice Cream Innovations. ‘Nu kunnen mensen straks ook genieten van KINDER-producten als ijsje’. Vier varianten De vier ijsjes, die in Nederland gaan verschijnen, zijn de Bueno Cone, de Cream Bar, de Stick en de Sandwich. De Cone bestaat uit hazelnootijs met een kern van melkchocoladesaus, met een hazelnoot-choco-laag in een hoorntje met choco-tip; De Bueno Bar lijkt het meest op de KINDER Bueno reep, maar dan als ijsje; de Stick bestaat uit melkijs, gemaakt met verse melk en omhuld met melkchocolade en tot slot de Sandwich bestaat uit ijs, die tussen twee koekjes gemaakt van vijf granen is verpakt. De KINDER Bueno Icecream Bar is vanaf 11 maart exclusief verkrijgbaar in verschillende out-of-home locaties, zoals pretparken, bioscopen en tankstations en de Cone en Stick zijn vanaf die datum te vinden in zowel de supermarkten als in out-of-homelocaties. Alleen de Sandwich is uitsluitend verkrijgbaar in het supermarktkanaal. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Unilever zet merken Magnum en Ben & Jerry’s in de etalage
IJsdivisie - Unilever wil de ijsjesafdeling, waar de merken Magnum en Ben & Jerry's onder vallen, van de hand doen. Het levensmiddelenbedrijf is van mening dat de ijsdivisie met een andere eigenaar beter in staat is om te groeien.
Lees berichtUnilever benoemt Heiko Schipper tot president Nutrition
Benoeming - Heiko Schipper wordt de nieuwe ‘president nutrition’ bij Unilever. Hij is daarmee de opvolger van Hanneke Faber, die enkele maanden geleden bij Unilever opstapte om bij Logitech aan de slag te gaan.
Lees berichtUnilever pakt 43.000 pakketten in voor voedselbank
Actie – Drie dagen lang zijn 570 medewerkers van Unilever vrijwillig bezig met het inpakken van voedselpakketten voor de voedselbank. Op maandag 4, dinsdag 5 en donderdag 7 december pakken zij in Rotterdam Ahoy 43.000 dozen in. De actie wordt mogelijk gemaakt dankzij de hulp van partners Ahoy, NIBC, Upfield, Riedel, Dr. Oetker, Mars en Bidfood.
Lees berichtUnilever deelt ijspatenten om uitstoot van vriezers te verlagen
IJs - Unilever kondigt aan dat het een gratis, niet-exclusieve licentie voor 12 herformuleringspatenten beschikbaar zal stellen aan de ijsindustrie. Dit besluit volgt op twee succesvolle pilotprojecten waarbij ‘last mile’-ijsvrieskisten werden ‘opgewarmd’ naar -12°C in plaats van de gebruikelijke -18°C.
Lees berichtSuikergehalte Lipton in tien jaar tijd gehalveerd
Frisdranken - Het suikergehalte in het ijsthee assortiment van Lipton is in tien jaar tijd met 53% meer dan gehalveerd. Daarnaast kiest de consument ook bewust voor suikervrij of een frisdrank laag in suikers.
Lees berichtSuccesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience
Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.
Lees bericht