Frank en Fresh Coffee maakt het verschil tussen oude en verse koffie
Koffie – Het nieuwe koffiemerk Frank & Fresh Coffee komt niet alleen rechtsreek via de brievenbus bij klanten, maar wordt ook nog eens op bestelling vers gebrand in vier smaken. De snelle verwerking zorgt er voor dat de koffie meer aroma’s behoudt; versere koffie dus.
Negentig procent van de koffiedrinkers koopt zijn koffiebonen in de supermarkt, maar die bonen zijn gemiddeld twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is, zo laat het merk Frank & Fresh weten. Daarom wordt er in minder grote hoeveelheden gebrand en worden de batches bij Frank & Fresh binnen enkele dagen verpakt en verstuurd. Zo wordt voorkomen dat koffie twee oud is als het wordt gekocht. “Wij van Frank & Fresh Coffee vinden dat gek. In de eerste maand na branding is elke koffie op zijn best, daarna verliest koffie de meeste aroma’s en daarmee: smaak”, vertelt medeoprichter Marc Kluijver. Hij vergelijkt het verschil in smaak tussen oud en vers brood.
Binnen één week
Frank & Fresh Coffee wil de Nederlandse koffiedrinker kennis laten maken met de smaak van écht verse koffie. Gestart wordt met vier verschillende smaken: Funky & Fruity, Sweet & Soft, Raw & Robust en Bold & Brave. Voor de vier smaken werkt het nieuwe koffiemerk met specialty coffee van drie verschillende origines: Brazilië, Colombia en Rwanda.
Oprichters
Initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee zijn Marc Kluijver, Maurits van Slobbe en Geert Frank. Kluijver maakt al acht jaar een magazine over koffie. Geert Frank werkte eerder voor FrieslandCampina, onder andere voor het merk Lattiz.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval
Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.
Lees berichtPlantaardige koffiemelk groeit, maar koemelk op het werk blijft favoriet
Onderzoek – Hoewel plantaardige melk in de koffie terrein wint onder de jongere generatie, is het gebruik van koemelk toch veruit favoriet onder werknemers. Dat blijkt uit een analyse, die koffie- en theefabrikant Jacobs Douwe Egberts, het afgelopen jaar heeft gemaakt naar de voorkeuren voor koemelk of plantaardig in de koffie.
Lees berichtPelican Rouge Coffee Roasters behaalt Ecovadis Gold Medal
Koffie - Pelican Rouge Coffee Roasters heeft de Ecovadis Gold Medal ontvangen. Deze onderscheiding benadrukt de inzet van het merk voor duurzaamheid in de koffie-industrie als het gaat om duurzame werkmethoden en verantwoordelijke sourcing van de koffiebonen.
Lees berichtNieuw in Nederland: Wayang Coffee
Introductie - Wayang Coffee, onderdeel van The Hot Drinks Company, introduceert Indonesische koffiebonen in Nederland. De koffiebonen zijn 100% klimaatneutraal geproduceerd, verpakt in biobased folies en gecertificeerd door Rainforest Alliance.
Lees berichtAlbert Heijn rondt True Price-experiment koffie af
Formulenieuws - Albert Heijn heeft de ‘eerste fase’ van de proef met True Price bij drie AH To Go-locaties vorige maand afgerond. Op de eigen website geeft de supermarktketen een inkijkje in de resultaten. Van alle klanten die bij de drie AH To Go’s koffie kochten, koos 15% ervoor om ‘de echte prijs’ voor hun kop koffie te betalen. Van...
Lees berichtVerkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees bericht