Frank en Fresh Coffee maakt het verschil tussen oude en verse koffie


Een van de initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee, Marc Kluijver / Foto bij: Keri Mol

Koffie – Het nieuwe koffiemerk Frank & Fresh Coffee komt niet alleen rechtsreek via de brievenbus bij klanten, maar wordt ook nog eens op bestelling vers gebrand in vier smaken. De snelle verwerking zorgt er voor dat de koffie meer aroma’s behoudt; versere koffie dus.

Negentig procent van de koffiedrinkers koopt zijn koffiebonen in de supermarkt, maar die bonen zijn gemiddeld twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is, zo laat het merk Frank & Fresh weten. Daarom wordt er in minder grote hoeveelheden gebrand en worden de batches bij Frank & Fresh binnen enkele dagen verpakt en verstuurd. Zo wordt voorkomen dat koffie twee oud is als het wordt gekocht. “Wij van Frank & Fresh Coffee vinden dat gek. In de eerste maand na branding is elke koffie op zijn best, daarna verliest koffie de meeste aroma’s en daarmee: smaak”, vertelt medeoprichter Marc Kluijver. Hij vergelijkt het verschil in smaak tussen oud en vers brood.

Binnen één week

Frank & Fresh Coffee wil de Nederlandse koffiedrinker kennis laten maken met de smaak van écht verse koffie. Gestart wordt met vier verschillende smaken: Funky & Fruity, Sweet & Soft, Raw & Robust en Bold & Brave. Voor de vier smaken werkt het nieuwe koffiemerk met specialty coffee van drie verschillende origines: Brazilië, Colombia en Rwanda.

Oprichters

Initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee zijn Marc Kluijver, Maurits van Slobbe en Geert Frank. Kluijver maakt al acht jaar een magazine over koffie. Geert Frank werkte eerder voor FrieslandCampina, onder andere voor het merk Lattiz.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht




Nieuw in Nederland: Wayang Coffee

Introductie - Wayang Coffee, onderdeel van The Hot Drinks Company, introduceert Indonesische koffiebonen in Nederland. De koffiebonen zijn 100% klimaatneutraal geproduceerd, verpakt in biobased folies en gecertificeerd door Rainforest Alliance.

Lees bericht


Albert Heijn rondt True Price-experiment koffie af

Formulenieuws - Albert Heijn heeft de ‘eerste fase’ van de proef met True Price bij drie AH To Go-locaties vorige maand afgerond. Op de eigen website geeft de supermarktketen een inkijkje in de resultaten. Van alle klanten die bij de drie AH To Go’s koffie kochten, koos 15% ervoor om ‘de echte prijs’ voor hun kop koffie te betalen. Van...

Lees bericht

Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid