Benoeming - Frank Wubben treedt op 8 april 2019 aan als managing director van foodserviceformule La Place. Wubben werkte voorheen als vice-president EMEA van Starbucks Coffee.
Wubben wordt bij La Place verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing, strategie, innovatie en portfoliomanagement. Tevens zal hij de Food Innovation Board voorzitten, waarin directieleden van Jumbo en La Place de gezamenlijke ontwikkelkalender bepalen. Voor de uitvoering van deze kalender fungeert het nieuwe Jumbo Food College powered by La Place, dat op 26 maart 2019 officieel is geopend.
Snijvlak
Jumbo CEO Frits van Eerd: “Met Frank krijgen we een ervaren vakman in huis die zijn sporen heeft verdiend in zowel horeca als retail. Juist op dat snijvlak zien we unieke kansen voor de verdere ontwikkeling van Jumbo en La Place. Frank is een innovatieve en creatieve leider met een scherp oog voor de wensen en behoeften van onze gasten.”
Kruisbestuiving
Frank Wubben (50) is de opvolger van Bart van den Nieuwenhof, die sinds de overname door Jumbo begin 2016 heeft meegewerkt aan de succesvolle comeback van La Place. Sindsdien vindt er een kruisbestuiving plaats tussen beide bedrijven, die onder meer heeft geleid tot een uitgebreid assortiment La Place-producten in het Jumbo-schap en het delen van elkaars kennis. Zo zijn er de afgelopen tijd diverse La Place-ontwikkelingen geïmplementeerd binnen de City en Foodmarketconcepten van Jumbo.
Bron: @FoodClicks
Benoeming - Frank Wubben treedt op 8 april 2019 aan als managing director van foodserviceformule La Place. Wubben werkte voorheen als vice-president EMEA van Starbucks Coffee.
Wubben wordt bij La Place verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing, strategie, innovatie en portfoliomanagement. Tevens zal hij de Food Innovation Board voorzitten, waarin directieleden van Jumbo en La Place de gezamenlijke ontwikkelkalender bepalen. Voor de uitvoering van deze kalender fungeert het nieuwe Jumbo Food College powered by La Place, dat op 26 maart 2019 officieel is geopend.
Snijvlak
Jumbo CEO Frits van Eerd: “Met Frank krijgen we een ervaren vakman in huis die zijn sporen heeft verdiend in zowel horeca als retail. Juist op dat snijvlak zien we unieke kansen voor de verdere ontwikkeling van Jumbo en La Place. Frank is een innovatieve en creatieve leider met een scherp oog voor de wensen en behoeften van onze gasten.”
Kruisbestuiving
Frank Wubben (50) is de opvolger van Bart van den Nieuwenhof, die sinds de overname door Jumbo begin 2016 heeft meegewerkt aan de succesvolle comeback van La Place. Sindsdien vindt er een kruisbestuiving plaats tussen beide bedrijven, die onder meer heeft geleid tot een uitgebreid assortiment La Place-producten in het Jumbo-schap en het delen van elkaars kennis. Zo zijn er de afgelopen tijd diverse La Place-ontwikkelingen geïmplementeerd binnen de City en Foodmarketconcepten van Jumbo.
Bron: @FoodClicks
Supermarkt - Jumbo Supermarkten heeft in de eerste helft van 2025 duidelijk de weg omhoog gevonden. Dankzij een aangescherpte commerciële strategie zag de supermarktketen het aantal klanten stijgen, nam de klanttevredenheid toe en groeiden zowel omzet als marktaandeel. In totaal behaalde Jumbo een concernomzet van €5,8 miljard, een toename van 3,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Het marktaandeel staat inmiddels op 20,1%.
Formulenieuws – La Place slaat deze zomer de handen ineen met BBQ-expert Jord Althuizen voor een reeks nieuwe gerechten. De samenwerking trapt af met de introductie van de Bang Bang Chicken Burger, een streetfoodgerecht dat sinds kort op het menu staat bij alle La Place-vestigingen.
Formulenieuws - Jumbo Foodmarkt heeft haar eerste vestiging in Limburg geopend. De winkel opende in het smalste deel van Limburg, in Echt. Deze dertiende Jumbo Foodmarkt speelt in op de specifieke behoeften van het grensgebied met België en Duitsland.
Inkooporganisatie - Toen Jan Vugts in 2009 zijn baan als inkoopdirecteur bij Center Parcs had opgezegd, was het zijn primaire intentie om bedrijven te ondersteunen in de toenmalige crisistijd. Vanuit zijn netwerk en op grond van zijn ervaring wist hij dat hij een bijdrage kon leveren aan verschillende foodservicepartijen. En dat klopte. Nu heeft Vugts op 1 maart afscheid genomen als directeur...
Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.
Formulenieuws – Lucas van Schijndel (41) is benoemd tot nieuwe Managing Director van horecaketen La Place. Van Schijndel volgt per 1 juni 2025 Ernest van de Voort op, die de functie het afgelopen jaar ad interim heeft vervuld. Van de Voort zal nog wel betrokken blijven bij La Place voor een aantal lopende projecten.