Friesche Vlag komt met plantaardige Barista Haver
Introductie - Friesche Vlag introduceert Barista Haver, het eerste plantaardige product van het merk in Nederland. Deze opschuimbare haverdrank is geschikt voor cappuccino's en macchiato's. FrieslandCampina speelt met de lancering in op de vraag naar plantaardige alternatieven.
Friesche Vlag Barista Haver is een plantaardige drank op basis van haver, zonder toegevoegde suikers en is zacht van smaak. Wanneer de drank wordt opgeschuimd, ontstaat er een stevige schuimlaag. Hierdoor is de haverdrank perfect om een cappuccino of macchiato mee te maken.
Belangrijke stap
De haverdrank is de eerste plantaardige variant van Friesche Vlag. Robbert Kleiren, Brand Leader Chocomel, Fristi en Friesche Vlag: “De introductie van Friesche Vlag plantaardige haverdrank is een belangrijke stap voor ons. We zien dat veel mensen behalve een uitgebreid zuivelassortiment, ook plantaardige producten willen - onder andere voor het maken van een cappuccino”.
Bron: FrieslandCampina/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Koningin Máxima opent Verspillingsvrije Week 2025
Actieweek - Met de onthulling van het campagnebeeld gaf Koningin Máxima gisterochtend het officiële startsein voor de Verspillingsvrije Week 2025. Centraal dit jaar staat het thema houdbaarheid. Jongeren, professionals en ondernemers lieten tijdens de opening zien hoe zij verspilling tegengaan - thuis, in de horeca en in de voedselketen.
Lees berichtMcDonald’s kiest Oatly als alternatief voor in de koffie
Formulenieuws - Haverdrankliefhebbers kunnen voortaan bij alle 264 McDonald’s restaurants terecht voor koffie met Oatly Barista haverdrank. De haverdrank wordt als alternatief geschonken naast de koffie met halfvolle melk, De hamburgerketen reduceert daarmee ook de CO2e-uitstoot.
Lees berichtJoeske Geboers nieuwe HR-directeur Sodexo Nederland
Benoeming - Joeske Geboers is de nieuwe HR-directeur van Sodexo Nederland. Hiervoor was zij HR Director EMEA bij Driscoll’s en vervulde zij leidende HR-functies bij o.a. FrieslandCampina, Heinz en Starbucks Coffee.
Lees berichtVerkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld
Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.
Lees berichtShell Café introduceert ijskoffies met Lattiz
Introductie – Shell en FrieslandCampina werken met het merk Lattiz al lange tijd samen. Samen zorgen zij voor miljoenen kopjes koffie langs de weg. Die samenwerking wordt nu uitgebreid met de introductie van ijskoffie met de Lattiz, het systeem dat zorgt opschuimmelk.
Lees berichtLunchroom of koffiebar populairste bijbaan in horeca
Onderzoek – De horeca is een populaire sector onder jongeren om in bij te verdienen. 24% van de jongeren werkt het liefste in de horeca op de vloer als bedieningsmedewerker, achter de bar of als barista bij een lunchroom of koffiebar, tegenover 12% op de vloer in de afwas of als hulpkok. Dat blijkt uit De Bijbanen Barometer uitgevoerd door DirectResearch in opdracht...
Lees bericht