Frikandelburger van Pure Ingredients wint beste VriesVers Product
Verkiezing – De Frikandelburger van Pure Ingredients heeft de prijs gewonnen voor Beste VriesVers Product A-merk. Bij Huismerk Consumentenprijs ging Albert Heijn Low Calorie IJs (gezouten karamel smaak) er met de titel vandoor.
Ook bij deze verkiezing speelde de coronamaatregelen een hoofdrol. De uitreikingen van de VriesVers Prijzen verliepen daarom dit jaar anders dan voorgaande jaren. Desalniettemin werden donderdagavond 8 oktober via een live studio uitzending de prijzen uitgereikt aan de winnaars.
Simply the Best
Het thema dit jaar was ‘Simply The Best’. Voor de 10e keer werden de prijzen uitgereikt, zo ook de VriesVers Producten van het Jaar 2020 A-merk en Huismerk bekend gemaakt. In de categorie VriesVers Product A-merk won Pure Ingredients met De Frikandelburger. Het bedrijf liet daarmee Bonduelle Groenterijst en De Vegetarische Slager Kroketten van Van Geloven achter zich. De consument stemde massaal op De Frikandelburger.
Low Calorie IJs
In de categorie Huismerk was er ook dit jaar sprake van een Consumentenprijs én een Vakjuryprijs. Bij Huismerk Consumentenprijs ging Albert Heijn Low Calorie IJs (gezouten karamel smaak) er met de felbegeerde titel vandoor.
Vakjuryprijs
Verder was er ook een Vakjuryprijs te vergeven. Een professionele vakjury bestaande uit leden van marktonderzoekbureaus GfK en IRI en VVP-lid POS-Tuning kozen voor de feestdagentaart van Jumbo, de Choco Drip IJstaart.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Onno Brokke verkozen tot ‘FoodManager van het Jaar’
Verkiezing - Wijlen Onno Brokke, algemeen directeur van GranFood, is tot FoodManager van het Jaar verkozen. Het betreft een postume erkenning. Onno Brokke is in mei jl. overleden.
Lees berichtJumbo beëindigt samenwerking met Everest en Epic Partners
Supermarkten - Jumbo Supermarkten stopt per eind 2025 met de samenwerking met de internationale inkooporganisaties Everest en Epic Partners voor A-merkproducten. Hoewel de retailer terugkijkt op een waardevolle periode, kiest Jumbo voor een nieuwe koers waarbij de inkoop van A-merken dichter bij de organisatie zelf wordt georganiseerd.
Lees berichtBen & Jerry’s en Aldi winnaars bij VriesVers Prijzen 2025
Verkiezing - In Theater De Speeldoos in Baarn zijn de prestigieuze VriesVers Prijzen van het Jaar 2025 uitgereikt tijdens het VriesVers WinnaarsEvent “Colden Globes”. Ben & Jerry’s werd bekroond tot VriesVers Merk van het Jaar 2025, gevolgd door Crosta & Mollica en Ola.
Lees berichtJesper Højer wordt nieuwe CEO van Jumbo Supermarkten
Benoeming - Jumbo Supermarkten maakt bekend dat de Deen Jesper Højer per 1 januari 2026 de functie van CEO op zich neemt. Højer brengt uitgebreide retailervaring mee en past met zijn persoonlijkheid en familiebedrijfservaring bij de cultuur van Jumbo, volgens de supermarktketen.
Lees berichtKoningin Máxima opent Verspillingsvrije Week 2025
Actieweek - Met de onthulling van het campagnebeeld gaf Koningin Máxima gisterochtend het officiële startsein voor de Verspillingsvrije Week 2025. Centraal dit jaar staat het thema houdbaarheid. Jongeren, professionals en ondernemers lieten tijdens de opening zien hoe zij verspilling tegengaan - thuis, in de horeca en in de voedselketen.
Lees berichtNieuwe joint venture voor dagverse brood Jumbo
Joint venture - Bakker Goedhart, Bakkerij BACU en Bakkerij Visser bundelen hun krachten in een nieuwe joint venture die zich richt op de landelijke levering van dagvers brood aan de ruim 700 Jumbo-supermarkten in Nederland. De samenwerking gaat officieel van start in januari 2026.
Lees bericht