fritz-kola komt met campagne ‘good never sleeps’


Eigen medewerkers spelen de hoofdrol in nieuwe campagne fritz-cola

Campagne – fritz-cola komt met een nieuwe campagne. Met het thema ‘good never sleeps’ kiest het Duitse colamerk voor een nieuwe benadering.  Na 18 jaar humoristische en provocerende communicatie kiest de Hamburgse drankenfabrikant nu voor een zelfbewuste imagocampagne, waarin eigen medewerkers de hoofdrol spelen.

Word wakker - dat is het motto van fritz-kola. Met de nieuwe campagne lanceert fritz-kola een wake-up call die ons eraan met herinneren om samen te handelen voor het goede. Het merk zet zich in voor een open, democratische samenleving voor iedereen en voor een systeemverandering in de drankenindustrie. Zo gebruikt fritz-kola uitsluitend glazen flessen en richt het zich met behulp van het initiatief ‘Elke Fles Helpt’ op de levensomstandigheden van degenen die flessen inleveren.

“De campagne brengt de kernwaarden van het merk over en laat onze doelgroep zien dat fritz-kola het beide kan: Actief de grote vraagstukken van deze tijd aanpakken en tegelijkertijd producten maken die leuk zijn en staan voor een leuke tijd. We kijken daarom bijzonder uit naar de festivals & events van dit en volgend jaar, want een goed bedrijf zoals het onze houdt van feesten,” aldus Silke Grell, Marketing Director bij fritz-kola.

Autentieke campagne

In de campagnefoto's gebruikt fritz-kola een collagestijl met foto's van eigen medewerkers en fritz-kola opiniemakers, de ‘fritzees’. Het bedrijf toont echte mensen die de handen uit de mouwen steken - in authentieke situaties. Dat past bij het activisme van het merk. Niemand weet immers beter dan de fritzees dat verantwoordelijk zijn nog steeds heel leuk kan zijn.Winfried Rübesam , directeur van fritz-kulturgüter: “We zijn er trots op dat we zulke geweldige mensen aan boord hebben die volledig achter onze missie staan en dit samen laten horen in onze nieuwe campagne.”

Statiegeld

fritz-kola werd in 2002 opgericht door twee studenten in Hamburg. De eerste cola werd gelanceerd in 2003, gevolgd door talrijke limonades en spritzers op basis van sap. In het belang van het milieu gebruikt fritz-kola sinds zijn oprichting statiegeldflessen. Daarnaast is fritz-kola betrokken bij het initiatief ‘Pfand gehört daneben’ (statiegeld hoort erbij), de beweging "Trink aus Glas" (drink uit glas) en tal van projecten voor een duurzame samenleving. Mirco Wolf Wiegert en Winfried Rübesam zijn directeuren van het bedrijf, dat sinds 2014 fritz-kulturgüter heet.

Bron: fritz-cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Steeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd

Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.

Lees bericht


Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht



Tikkie haalt met 6,6 miljard euro nieuw jaarrecord

Betalingen –In totaal is in 2023 voor ruim 6,6  miljard euro aan Tikkies verrekend. Het record van vorig jaar - 5,5 miljard euro - is hiermee opnieuw verbroken. Het totale bedrag dat sinds de start van Tikkie, ruim zeven jaar geleden, met de app is betaald, komt hiermee op ruim 25,2 miljard euro.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid