Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam


Founders Gijs Groenevelt en Freek Padberg van Grapedistrict voor de flagshipstore in aanbouw op de Amsterdamse van Woustraat

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Doel is dat dit vlaggenschip, waarvan de winkel overgaat in het kantoor van Grapedistrict, een plek wordt waar iedere wijndrinker een wijn kan vinden die bij zijn of haar smaak past. Ook moet de locatie het ‘clubhuis van de wijnboeren’ worden. Het historische pand in de Pijp biedt ruimte voor 20% meer wijnen dan de andere Grapedistrict-winkels en bevat proefruimtes waar proeverijen, workshops en masterclasses gegeven worden.

Horeca

Grapedistrict heeft als doel de anonieme wijnwereld te doorbreken en te laten zien dat er een smakelijke wijn is voor iedereen. De flagshipstore is er dan ook compleet op ingericht om bezoekers daarbij te helpen. Het pand beslaat 450 vierkante meter en draait  volledig om wijn. Daarnaast groeit Grapedistrict ook als horeca-leverancier, de nieuwe flagshipstore wordt daarom ook een plek om horeca-klanten kennis te laten maken met de wijnen.

Bron: Grapedistrict/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Starbucks heropent in vernieuwde Lounge 1 Schiphol

Luchthaven - Schiphol heeft er een nieuwe eyecatcher bij: een ruim 500 m² grote Starbucks in de onlangs vernieuwde Lounge 1. De vestiging telt zo’n 180 zitplaatsen en is gerealiseerd in samenwerking met Avolta AG (voorheen HMSHost, red.) en Starbucks. De koffieketen keert hiermee terug op exact dezelfde plek waar in 2007 de allereerste Starbucks van Nederland opende.

Lees bericht


Schiphol opent nieuw duty free-concept

Luchthaven - Airport Schiphol en Lagardère Travel Retail hebben deze week de grootste winkel op de luchthaven geopend: de flagshipstore van het nieuwe retailconcept Today Duty Free. De winkel van 1.500 m² biedt een compleet vernieuwd aanbod in parfums, cosmetica, zoetwaren en dranken.

Lees bericht


NielsenIQ: Koreaanse keuken breekt door in Nederland

Analyse - De Koreaanse golf bereikt niet alleen de horeca, maar ook de supermarkten. Wat begon met K-pop en K-drama’s, vertaalt zich nu naar een stevige groei van Koreaanse producten in het Nederlandse retaillandschap. Korean BBQ, kimchi en gyoza zijn niet langer niche, maar mainstream aan het worden. Dat meldt Marten Suurmeijer, senior analist bij bureau NielsenIQ.

Lees bericht


Hoge prijzen zetten kusttoerisme onder druk

Horeca - De Nederlandse kust verliest terrein als toeristische bestemming door snel oplopende prijzen. Een gemiddeld dagje strand kost inmiddels rond de €100, wat buitenlandse en binnenlandse bezoekers doet uitwijken naar goedkopere alternatieven. Dat meldt Sjuk Akkerman van ING.

Lees bericht

Jarige De Echoput opent Wild Atelier en Grand Bistro Echo

Horeca - Ter gelegenheid van het 70-jarig jubileum heeft De Echoput twee nieuwe horecaconcepten geïntroduceerd: fine dining restaurant Wild Atelier, onder leiding van SVH Meesterkok Jonathan Zandbergen, en het vernieuwde Grand Bistro Echo, voorheen bekend als Restaurant De Echoput.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid