Grolsch introduceert de ‘niet-zo-nieuwe’ duurzame krat


De 'niet-zo-nieuwe' krat van Grolsch is voor 98% gemaakt van oude kratten

Introductie  - Grolsch introduceert een nieuwe, duurzamere krat. De ‘niet-zo-nieuwe’ krat is voor 98 procent gemaakt van oude kratten.

Duurzaamheid en circulariteit zijn ook bij Grolsch belangrijke aandachtspunten bij het ontwerpen en ontwikkelen van de verpakkingen, zo ook bij de nieuwe kratten. Joost Nawijn, Packaging Material Development Specialist bij Grolsch: “We hebben het krat niet alleen een nieuw, fris design gegeven, maar ook ingericht op de toekomst. Zo hebben we ribbels en reliëf toegevoegd, zodat stickers makkelijk te verwijderen zijn en de kratten langer mooi blijven.”

De nieuwe kratten stromen vanaf deze week gefaseerd in de markt. Omdat de oude kratten gerecycled worden, kan het wel enige tijd duren voor er alleen nog maar nieuwe kratten te vinden zijn.

Bron: Grolsch/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht



Heineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar

Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.

Lees bericht







© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid