Heineken in tweede kwartaal fors geraakt door lockdown
Bierverkopen – Bierbrouwer Heineken heeft 11,5 procent minder bier verkocht in de eerste zes maanden van dit jaar. In vrijwel alle landen had de bierbrouwer te kampen met een lockdown van de horecabedrijven.
Door de maatregelen tegen het coronavirus gingen vrijwel overal de eet- en drinkgelegenheden dicht, wat in het tweede kwartaal zorgde voor enorme negatieve bierverkopen. Toch waren het vooral de afschrijvingen op bezittingen die er voor zorgde dat Heineken rode cijfers schreef, volgens analisten. Die zouden door de COVID 19-pandemie minder waard geworden.
Het verlies van Heineken over de eerste zes maanden van 2020 kwam uit op 297 miljoen euro. In het eerste kwartaal maakte de bierbrouwer nog een winst van 94 miljoen euro. In de eerste helft van 2020 werd 11,16 miljard euro omzet gerealiseerd, 18 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees berichtID&T verruilt na 20 jaar Heineken voor AB Inbev
Festival - Bezoekers van de festivals Mysteryland, Defqon.1, en Awakenings drinken voortaan geen producten meer van Heineken, maar van AB InBev. Na 20 jaar heeft festivalorganisator ID&T Groep de samenwerking met Heineken beëindigd en stapt de organisator over op de biermerken Bud en Corona.
Lees berichtBOB wordt VIB bij De Vrienden van Amstel LIVE
Event – De 26e editie van De Vrienden van Amstel LIVE is van start gegaan. Tot en met 26 januari bezoeken 200.000 vrienden de grootste Amstel kroeg van Nederland. Zoals in iedere kroeg is het de vraag: wie is de BOB vandaag? Om de BOB extra positief in de schijnwerpers te zetten introduceert De Vrienden van Amstel LIVE de VIB; oftewel de ‘very...
Lees bericht