HEMA ontwikkelt nieuw HEMA café-concept in Enschede
_1080_720_90.jpg)
Formulenieuws – HEMA heeft een nieuw café-concept ontwikkeld voor de restaurantlocaties. Nu de samenwerking met La Place is beëindigd, lag een nieuw format voor de hand. De HEMA in Enschede beleefde de primeur. Later volgen meerdere locaties.
Het HEMA café is ontwikkeld om bezoekers op alle momenten van de dag blij te maken met heerlijke, verse producten, zo laat het bedrijf weten. Het interieur is optimistisch, kleurrijk en comfortabel en sluit aan bij de nieuwe HEMA 100 winkelformule, zodat het café een verlengstuk wordt van de winkelervaring. Het HEMA café biedt de bezoekers ook verschillende soorten zitgelegenheden, waardoor er altijd een plek is die past bij het moment. Ongeacht of de klant, of klanten nu alleen komen, met iemand samen of met een groep vrienden.
Meer HEMA cafés
De samenwerking die HEMA had met La Place is recent beëindigd. De twee locaties in Hilversum en Alkmaar worden de komende tijd omgebouwd naar het nieuwe HEMA café-concept. De komende maanden worden meer HEMA cafés geopend. Waar de cafés komen hangt af van de ruimte van de locatie en of het past bij het type filiaal. Ook zal dit in de meeste gevallen gecombineerd worden met een geplande verbouwing, verhuizing of nieuwe opening.
Verzelfstandiging
De beëindiging van de samenwerking tussen HEMA en La Place is enerzijds het gevolg van de beslissing van La Place-eigenaar Jumbo om La Place als onderdeel te verzelfstandigen, maar is ook een logisch gevolg van een bredere context, laat HEMA weten. De pilot met La Place betrof slechts twee winkels, naast de honderden HEMA restaurants en take-aways die het bedrijf in eigen beheer heeft, of gerund worden door franchisers.
HEMA 100-formule
Het nieuwe caféconcept moet daarom gezien worden als verlengstuk van de nieuwe HEMA 100 winkelformule. De lessen uit eerdere horeca-ervaringen zijn in het nieuwe concept meegenomen. “Daarbij hebben we zorgvuldig nagedacht hoe we een gezellige, comfortabele omgeving kunnen creëren die past bij de verschillende behoeftes van bezoekers en die voelt als écht HEMA” aldus een woordvoerder in een reactie. “Qua assortiment hebben we in het HEMA café de vertrouwde HEMA-klassiekers en productinnovaties die we ook landelijk in andere HEMA-horeca introduceren.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nieuwe commerciële aanpak Jumbo werpt vruchten af
Supermarkt - Jumbo Supermarkten heeft in de eerste helft van 2025 duidelijk de weg omhoog gevonden. Dankzij een aangescherpte commerciële strategie zag de supermarktketen het aantal klanten stijgen, nam de klanttevredenheid toe en groeiden zowel omzet als marktaandeel. In totaal behaalde Jumbo een concernomzet van €5,8 miljard, een toename van 3,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. Het marktaandeel staat inmiddels op 20,1%.
Lees berichtLa Place en Jord Althuizen lanceren gezamenlijke BBQ-signature
Formulenieuws – La Place slaat deze zomer de handen ineen met BBQ-expert Jord Althuizen voor een reeks nieuwe gerechten. De samenwerking trapt af met de introductie van de Bang Bang Chicken Burger, een streetfoodgerecht dat sinds kort op het menu staat bij alle La Place-vestigingen.
Lees berichtJumbo opent eerste Foodmarkt in Limburg
Formulenieuws - Jumbo Foodmarkt heeft haar eerste vestiging in Limburg geopend. De winkel opende in het smalste deel van Limburg, in Echt. Deze dertiende Jumbo Foodmarkt speelt in op de specifieke behoeften van het grensgebied met België en Duitsland.
Lees berichtHEMA en XXL Nutrition lanceren limited edition eiwitrepen
Formulenieuws - HEMA introduceert samen met XXL Nutrition vier limited edition eiwitrepen in de smaken tompouce, stroopwafel, pistache-ijs en discodip. De smaken stroopwafel en tompouce waren eerder vorig jaar al verkrijgbaar, maar snel uitverkocht.
Lees berichtInkooporganisatie Victoria Trading gaat ook Non-food oppakken
Inkooporganisatie - Toen Jan Vugts in 2009 zijn baan als inkoopdirecteur bij Center Parcs had opgezegd, was het zijn primaire intentie om bedrijven te ondersteunen in de toenmalige crisistijd. Vanuit zijn netwerk en op grond van zijn ervaring wist hij dat hij een bijdrage kon leveren aan verschillende foodservicepartijen. En dat klopte. Nu heeft Vugts op 1 maart afscheid genomen als directeur...
Lees berichtHEMA meest favoriet voor koffie en lunch
Onderzoek – Het aantal bezoekers van koffie- en lunchketens groeide het afgelopen jaar naar 9,6 miljoen. HEMA blijft de favoriet voor koffie en lunch. Bezoekers nuttigen driekwart (76%) van de bestellingen ter plaatse, terwijl ze bijna een kwart (24%) afhalen.
Lees bericht