‘Hero introduceert als eerste A-merk Jam Zero’


Elleke Koren (l) en Sietske Heemskerk met de nieuwe Hero Jam Zero producten

Introductie - Als eerste A-merk brengt Hero zero jam op de markt. De jam is gemaakt zonder toegevoegde suikers en met 50% fruit. De jam in de smaken aardbeien en kersen telt daardoor maar 8 kilocalorieën per portie.

Volgens Elleke Koren, Brand Lead bij Hero is het bedrijf steeds bezig om de portfolio gezonder te maken. “Daar zijn we mee begonnen door de suiker in onze Original jam te reduceren. Daarna introduceerden we - óók als eerste A-merk, trouwens - een jam met verlaagd suikergehalte, en nu zetten we weer een stap in de goede richting met de introductie van Jam Zero”. Er is een groep consumenten die wél graag wil genieten, maar ook bezig is met het aantal calorieën dat ze eet. Hero merkte dat deze consument op zoek is naar suikerarme alternatieven voor hun jamproducten. De jam Zero bevat 50% fruit en wordt gezoet met zoetstoffen.

Bron: Hero/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Hero komt met Cassis No Bubbles

Introductie - Hero, producent van cassis, komt met een koolzuurvrije variant van de populaire frisdrank met zwarte bessen. Volgens de in Breda gevestigde fabrikant van onder andere B’tween, Hero Jam en natuurlijk Cassis vond het hoog tijd worden om de populariteit van Cassis door te trekken naar het segment fruitdranken.

Lees bericht



Riedel neemt fruitsappen van Hero over

Overname – De fruitsappen van Hero gaan over naar Riedel. Het drankenbedrijf met de merken met Appelsientje, DubbelFriss en CoolBest, verstevigt daarmee de eigen portfolio aanzienlijk. Riedel was het bedrijf van de frisdrank- en sappendivisie van zuivelconcern FrieslandCampina, maar werd na de aankoop door Standard Investment in 2017 als zelfstandig bedrijf voortgezet. Het bedrijf nu weer gevestigd in een van de oudere...

Lees bericht

Utrechtse horeca biedt het vaakst verse sappen aan

Marktcijfers - Utrecht is de provincie waar liefhebbers van verse sapjes naar toe moeten. Want van alle Nederlandse provincies schenken ze daar in de horecagelegenheden het vaakst sapjes die in het restaurant of de ontbijtzaak zelf geperst zijn. Dat blijkt uit een data-analyse van het Rotterdamse bureau Datlinq. Limburg daarentegen is weliswaar de provincie van de gezelligheid en de heerlijke...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid