Johnny’s Burger Company krijgt exclusieve franchiserechten O’Tacos

Formulenieuws - Het hamburger take-away en delivery bedrijf Johnny’s Burger Company krijgt de exclusieve rechten om O’Tacos te franchisen. Dankzij de overeenkomst tussen Johnny’s Burger Company en O’Tacos wordt een pad vrijgemaakt voor een nieuw type franchiseformule. Tijdens de pilot zal een dertigtal vestigingen van Johnny’s Burger Company starten met een zogenoemde virtual kitchen voor O’Tacos.
“We zijn ontzettend blij met de overeenkomst die tot stand is gekomen met O’Tacos. Johnny’s Burger en O’Tacos zijn producten die goed aansluiten op elkaar en elkaar perfect aanvullen. Zo zijn beide merken snelgroeiend én hanteren we dezelfde strenge kwaliteitseisen aan het eten”, aldus Tarek Cherkawi, directeur en founder van Johnny’s Burger Company. Hij stelt dat Johnny’s Burger Company het merk O’Tacos in de komende jaren verder gaat ontwikkelen voor de Nederlandse markt. De virtual kitchen is hiervan een voorbeeld. Via dit concept ziet de klant alleen de online bestelomgeving van O’Tacos. Het product zelf wordt bereid en bezorgd door Johnny’s Burger Company.
Kostenbesparing
De virtual kitchen biedt op deze manier de mogelijkheid om het aanbod van merken uit één en dezelfde keuken significant uit te breiden. Ook zorgt de virtual kitchen voor een aanzienlijke energiekosten -en overheadbesparing. Een aantal vestigingen, waaronder die in Schiedam, Loosduinen, Zwijndrecht en Delft, gaat daarnaast ook een shop-in-shop formule aanbieden. Gasten kunnen op één dine-in locatie kiezen uit twee verschillende concepten. Pieter Daems, General Manager bij O’Tacos International: “Vanuit O’Tacos hebben we alle vertrouwen in deze samenwerking tussen twee kwalitatieve merken. We voldoen samen aan alle voorwaarden om dit tot een succes te maken en een nieuwe vorm van franchisen te introduceren in de Nederlandse markt.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: M.Louws
Gerelateerd nieuws
Kabinet verlaagt TEK-regeling van 12,5 naar 7 procent
Overheid – Het kabinet verlaagt de drempel om in aanmerking te komen voor een tegemoetkoming in de energiekosten van 12,5 naar 7 procent. Die verlaging betekent dat tienduizenden ondernemers in energie-intensieve sectoren nu wel in aanmerking komen voor steun.
Lees berichtKHN: ‘TEK-regeling moet toegankelijker worden’
Actie – De TEK-regeling voor horecaondernemers moet verbeteren en de toetredingsdrempels voor bedrijven moeten fors omlaag. Dat is de mening van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) omdat zij zien dat veel ondernemers de hogere kosten niet kunnen doorberekenen aan de gast.
Lees berichtING: Horeca laat gematigd positief beeld zien in 2023
Analyse - De horeca maakt dit jaar een grote inhaalslag met een verwachte volumegroei van rond de 30%. Desondanks is de horeca eind 2022 qua volume nog altijd niet terug op het pre-coronaniveau van eind 2019. De vooruitzichten voor de sector voor 2023 zijn gematigd positief met een volumegroei van circa 5%.
Lees berichtWarme bakkers bakken zich arm
Bakkerij – De bakkers in Nederland maken zich grote zorgen over de stijgende energieprijzen en de inkoopprijzen van hun grondstoffen. De kostenstijgingen zijn van een zodanig niveau, dat forse prijsverhogingen nodig zijn, maar deze niet meer volledig zijn door te berekenen aan de klanten, zo laten veel bakkerijbedrijven weten. En het probleem doet zich niet alleen voor bij de warme bakkers....
Lees berichtYB haalt eerste €900.000 op voor internationale groei
Formulenieuws - YB zet in op internationale expansie met zowel masterfranchise als met haar producten voor retail en foodservice. Om deze groei te versnellen is het bedrijf een coöperatie geworden, waar mensen mede-eigenaar van kunnen worden. Inmiddels zijn er 633 ambassadeurs als mede-eigenaar aangetrokken, zodat zo’n €900.000 voor internationale groei te opgehaald.
Lees berichtLunchformule Bufkes wint NFV Franchise trofee 2022
Verkiezing - Lunchformule Bufkes is door de vakjury van de Nederlandse Franchise Vereniging verkozen tot ‘beste franchisegever van 2022’. Dat bleek tijdens de uitreiking van de NFV Trofee, die dit jaar op circuit Zandvoort plaatsvond. Bufkes werd geprezen om de manier van samenwerken met de franchisenemers, de prestaties van de vestigingen en excellente kwaliteit die aan de consument geleverd wordt.
Lees bericht