Johnny’s Burger Company krijgt exclusieve franchiserechten O’Tacos


Formulenieuws - Het hamburger take-away en delivery bedrijf Johnny’s Burger Company krijgt de exclusieve rechten om O’Tacos te franchisen. Dankzij de overeenkomst tussen Johnny’s Burger Company en O’Tacos wordt een pad vrijgemaakt voor een nieuw type franchiseformule. Tijdens de pilot zal een dertigtal vestigingen van Johnny’s Burger Company starten met een zogenoemde virtual kitchen voor O’Tacos.

“We zijn ontzettend blij met de overeenkomst die tot stand is gekomen met O’Tacos. Johnny’s Burger en O’Tacos zijn producten die goed aansluiten op elkaar en elkaar perfect aanvullen. Zo zijn beide merken snelgroeiend én hanteren we dezelfde strenge kwaliteitseisen aan het eten”, aldus Tarek Cherkawi, directeur en founder van Johnny’s Burger Company. Hij stelt dat Johnny’s Burger Company het merk O’Tacos in de komende jaren verder gaat ontwikkelen voor de Nederlandse markt. De virtual kitchen is hiervan een voorbeeld. Via dit concept ziet de klant alleen de online bestelomgeving van O’Tacos. Het product zelf wordt bereid en bezorgd door Johnny’s Burger Company.

Kostenbesparing

De virtual kitchen biedt op deze manier de mogelijkheid om het aanbod van merken uit één en dezelfde keuken significant uit te breiden. Ook zorgt de virtual kitchen voor een aanzienlijke energiekosten -en overheadbesparing. Een aantal vestigingen, waaronder die in Schiedam, Loosduinen, Zwijndrecht en Delft, gaat daarnaast ook een shop-in-shop formule aanbieden. Gasten kunnen op één dine-in locatie kiezen uit twee verschillende concepten. Pieter Daems, General Manager bij O’Tacos International: “Vanuit O’Tacos hebben we alle vertrouwen in deze samenwerking tussen twee kwalitatieve merken. We voldoen samen aan alle voorwaarden om dit tot een succes te maken en een nieuwe vorm van franchisen te introduceren in de Nederlandse markt.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: M.Louws

Gerelateerd nieuws

Eerste energieneutrale KFC-restaurants in Nederland

Formulenieuws – De Kentucky Fried Chicken (KFC)-locaties in Almelo en Steenwijk zijn de eerste vestigingen met een A+++++ certificering. Dit betekent dat de restaurants erkend zijn als volledig energieneutrale gebouwen met het hoogste energielabel dat er op dit moment is. Volgens KFC is het een  primeur in de Nederlandse fastfoodservice-industrie.

Lees bericht


NFV Franchise Trofee 2024 voor fastserviceketen Verhage

Verkiezing - Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons.

Lees bericht

Belgisch horecaconcept Wasbar wil starten in Nederland

Buitenland - Het Vlaamse horecaconcept Wasbar komt mogelijk naar Nederland. Het horecaconcept meldt dit aan het Belgische blad De Tijd. Volgens productmanager Johan Luypaert heeft het horecaconcept de ambitie de komende jaren tientallen vestigingen te openen, vooral in het zuiden van Nederland.

Lees bericht



Spare Rib Express opent 80e bezorgrestaurant in Gouda

Formulenieuws – Fastfoodformule Spare Rib Express heeft in Gouda de deuren geopend van het 80e bezorgrestaurant. Franchisenemers van de locatie zijn de broers Bob en Niels van der Wende die al drie andere restaurants van de formule runnen. Sinds 2020 zijn de broers al bij de franchiseformule aangesloten.

Lees bericht

Freshly Chopped sluit overeenkomst voor snelle groei

Formulenieuws – De gezonde fastfoodformule Freshly Chopped wil snel groeien en tekende daarvoor afgelopen week een samenwerkingsovereenkomst met een franchiser. Franchiseondernemer De Derde Linden en FFF International hebben in de overeenkomst de ambitie vastgelegd om binnen vijf jaar dertig Freshly Chopped restaurants in de Randstad te openen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid