Jumbo zet met Stream belangrijke stap met eigen advertentieplatform


Leveranciers kunnen, naast sponsored products, nu ook zelf display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren

Supermarkt - Jumbo Supermarkten zet als eerste retailer in Nederland een grote stap binnen haar self-service advertentieplatform in samenwerking met salesbureau Stream. Leveranciers kunnen, naast sponsored products, nu ook zelf display banners en digitale schermen bij Jumbo inzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

In het voorjaar van 2023 introduceerde Jumbo het self-service platform, waarmee leveranciers de mogelijkheid hebben om hun producten extra onder de aandacht te brengen bij klanten van Jumbo. Het platform is gestart met de mogelijkheid om sponsored products te plaatsen. Daar worden nu display banners op Jumbo.com en in de Jumbo app en digitale schermen in ruim 500 winkels aan toegevoegd.

Gerichter

Jumbo is de eerste retailer in Nederland die deze mogelijkheid toevoegt. Er wordt continu gewerkt aan optimalisatie van het platform. Zo is recentelijk onder andere ROAS (Return On Ad Spend) voor sponsored products toegevoegd, om adverteerders meer inzicht en optimalisatiemogelijkheden te bieden. Dit jaar worden de mogelijkheden van het platform verder uitgebreid, zo laat de supermarktketen weten. Lisette Fransen, hoofd Jumbo Retail Media: “De eerste reacties op het self-service platform zijn erg positief en we zijn trots dat we nu opnieuw een grote stap hebben gezet met het toevoegen van twee advertentiemogelijkheden. Dit maakt het voor leveranciers nog makkelijker om hun marketingmix bij Jumbo te optimaliseren en kunnen ze de klanten van Jumbo nog beter en gerichter bereiken.”

Testen

De afgelopen periode mocht een select aantal leveranciers de nieuwe mogelijkheden binnen het self-service platform testen, waaronder PepsiCo. "Werken via het self-service platform om DOOH in te plannen geeft ons meer grip en tevens vrijheid om onze uitingen bij Jumbo effectief in te plannen. Daarnaast kunnen we door het gebruik van real-time data direct sturing geven aan onze campagnes, de gebruiksvriendelijke interface helpt ons hierbij”, aldus Jasper van Kollenburg, accountmanager bij PepsiCo. Rik Mulder, head of commerce bij Publicis Groupe, zette Jumbo Retail Media afgelopen maanden in voor merken als Milka, Philadelphia en Bud: “Het is belangrijk dat je goed vindbaar bent op het digitale schap, enerzijds kun je dat beïnvloeden door je organische content maar zeker ook met sponsored products middels targeting. Display en digitale schermen zijn een goede toevoeging aan het self-service platform om de middelen op een gecentraliseerde plek in te kopen, monitoren en optimaliseren.”

Bron: Jumbo/@FoosClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid