Kaasproducent Bel komt met plantaardig merk Nurishh
Introductie – Zuivelbedrijf en kaasproducent Le Groupe Bel komt met een plantaardig merk in het kaasschap, genaamd Nurishh. Het nieuwe merk komt met vier plantaardige varianten, die in eerste instantie bij AH verkrijgbaar zijn.
Nurishh introduceert vier verschillende producten: Nurishh plakken origineel, Nurishh plakken met cheddar-smaak, Nurishh geraspt origineel en Nurishh geraspt met mozzarella-smaak. Het plantaardige merk wil met de plakken en geraspte alternatieven ervoor zorgen dat de hele familie weer gezamenlijk van een maaltijd kan genieten. Want of je nu lactose intolerant, vegan of flexitariër bent, iedereen moet samen kunnen genieten van een pizza, hamburgers en pasta, aldus Bel. De producten zijn rijk aan calcium en vitamine B12. Ook bevatten ze minder verzadigd vet dan kaas en andere plantaardige alternatieven. Alle producten worden gemaakt van kokosolie. Hierdoor smelten de producten goed en smaken ze heerlijk romig.
Frans familiebedrijf
Nurishh is onderdeel van het familiebedrijf Le Groupe Bel, dat gerund wordt door de Franse familie Jouault. Het bedrijf is gestart met de plantaardige varianten, toen de familie er achter kwam dat opa lactose-intolerant was. De expertise van het bedrijf werd toen ingezet om plantaardige producten te ontwikkelen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees berichtOma’s Soep introduceert de ‘Boodschapmand’ met Blue Monday
Actie – Vanaf maandag 15 januari kunnen bezoekers van tien Amsterdamse Albert Heijn filialen bij binnenkomst kiezen tussen de gebruikelijke blauwe mandjes of de speciale groene mandjes van Oma’s Soep. Bij het pakken van de groene mandjes geven bezoekers aan dat ze open staan voor een gesprek met anderen.
Lees berichtAlbert Heijn vernieuwt broodassortiment
Supermarkt - Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een nieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Voor de broodproducten wordt Nederlands graan gebruikt, is het zoutgehalte verlaagd en heeft het assortiment een groter volkorenaanbod. Ook zegt de supermarktketen dat het de prijzen heeft verlaagd.
Lees bericht